Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

کلگری یا ادمونتون؟ کدام یک می‌تواند رستوران بدون نی بیشتری داشته باشد؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنیاد غیرانتفاعی Plastic-Free YYC در کلگری، در زمینه‌ی افزایش آگاهی در مورد تاثیرات مخرب حتی کوچک‌ترین قطعات پلاستیکی در محیط‌زیست فعالیت می‌کند.

هدف کمپین‌های آنها #StopSuckingYYC و #LastStrawCalgary در ۱۴ جولای، تشویق تمام کافه‌ها و رستوران‌ها برای حذف نی است. از تمام بارها و رستوران‌ها خواسته شده که برای یک روز (البته این تازه شروعش است) از نی‌های پلاستیکی استفاده نکنند تا بتوانند آنها را به کل از از زباله‌های استان آلبرتا حذف کنند.

به گفته وبسایت Last Straw Calgary، منشاء این کمپین‌ها، تمایل به «تغییر دیدگاهها و رفتارها» بوده است. «هر بار که یک نوشیدنی بدون نی مصرف می‌شود، یعنی یک زباله‌ی کمتر در محل دفن زباله‌ها و حتی یک پلاستیک کمتر در اقیانوس‌ها. تغییرات کوچک می‌توانند تفاوت‌های بزرگ ایجاد کنند».

جنبش حذف نی‌های پلاستیکی در کانادا خیلی وقت است که شروع شده و نخست وزیر Justin Trudeau نیز گفته است که این موضوع را در نشست با رهبران G7 در ژوئن مطرح خواهد کرد.

شهرداری ونکوور در هفته جاری ممنوعیت استفاده از نی‌ها، لیوان‌ها و ظروف پلاستیکی را تصویب کرد، اما این ممنوعیت از تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۹ اعمال خواهد شد تا رستوران‌ها فرصت داشته باشند مواد پایدارتری جایگزین کنند.

این چالش یک روزه به دنبال حذف تمام موارد استفاده از نی‌های پلاستیکی برای یک روز است، مگر اینکه استفاده از نی به طور قانونی مجاز باشد، مثلا برای کسانی که دارای معلولیت هستند.

چالش – YYC در مقابل YEG

طی یک رقابت سالم، Plastic-Free YYC و Waste Free Edmonton، هردو یکدیگر را به چالش می‌کشند تا ببینند کدام شهر می‌تواند بارها و رستوران‌های بدون نی بیشتری داشته باشد.

برای پیوستن به این چالش، کاربران می‌توانند در Last Straw Alberta ثبت‌نام کنند و تعهد بدهند که در روز ۱۴ جولای از نی استفاده نکنند.

با در نظر گرفتن اینکه بیشتر از هشت هفته به رسیدنِ چالش زمان هست، باید صبر کنیم و ببینیم کدام شهر برنده این رقابت می‌شود.

Last Straw – Straw Free Day

زمان: ۱۴ جولای ۲۰۱۸

مکان: تمام رستوران‌ها و بارها در کلگری و ادمونتون که در این چالش شرکت کرده‌اند