Tuesday, April 23, 2024
2 C
Calgary

شکایت بریتیش‌کلمبیا از آلبرتا، پس از تصویب قطع عرضه‌ی ذخایر نفتی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در طی مناقشه‌ی دولت‌های بریتیش‌کلمبیا و آلبرتا بر سر توسعه خط لوله Kinder Morgan، و پس از تصویب قانونی که به دولت آلبرتا امکان می‌داد عرضه نفت به بریتیش‌کلمبیا را قطع کند، دولت بریتیش‌کلمبیا از آلبرتا اقامه دعوی کرده است.

دادستان کل بریتیش‌کلمبیا David Eby، روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت بریتیش‌کلمبیا، دولت آلبرتا را متهم به اقدام علیه منافع عمومی مردم بریتیش کلمبیا می‌کند و مشروعیت لایحه ۱۲ (قانون حفظ رفاه اقتصادی کانادا) را زیر سوال می‌برد.

براساس این بیانیه، بریتیش‌کلمبیا، از آلبرتا برای «حکم اعلامی در رابطه مغایرت قانون حفظ رفاه اقتصادی کانادا با قانون اساسی» شکایت می‌کند.

Eby در این دادخواست گفت «ما بارها و بارها از آلبرتا خواسته‌ایم که با قوانینی که به وضوح با قانون اساسی مغایرت دارند اقدام نکنند».

او گفت که دلیل اقدام اخیر دولت بریتیش‌کلمبیا این است که خود را برای برای امکان عملکرد «بی‌پروای» دولت آلبرتا در استفاده از این لایحه آماده کند.

و او گفت گرچه در این برهه باور ندارد که آلبرتا لایحه ۱۲ را عملی کند، اما درصورتی که بخواند چنین کاری کنند، بریتیش‌کلمبیا نیز «بلافاصله» درخواست قرار منع را ارائه خواهد داد.

وی افزود بر طبق قانون اساسی، دولت‌های استانی «نمی‌توانند از سیاست تجاری برای مجازات یکدیگر استفاده کنند».

Eby همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت او قصد دارد زمان‌بندی تصویب فرایند پروژه را به تاخیر بیاندازد اظهار داشت که «سرعت صدور مجوزها توسط دولت او، مشابه دولت قبلی است».

دولت آلبرتا طی چند ماه گذشته بریتیش‌کلمبیا را تحت فشار قرار داده است، از جمله تحریم شراب بریتیش‌کلمبیا، نصب تابلوهای تبلیغاتی موافق با خط لوله در بریتیش‌کلمبیا و اخیرا تصویب قانونی که عرضه‌ی نفت خام از آلبرتا به بریتیش‌کلمبیا را قطع می‌کند.

Kinder Morgan تصمیم نهایی خود را روز پنج‌شنبه ۳۱ می اعلام خواهد کرد که آیا پروژه را پیش ببرد یا به طور کل از آن بیرون بیاید.

منبع: Dailyhive