Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

هشدار! خطر افزایش آتش‌سوزی در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حرارت و خشکی زیاد در هفته جاری، جنگل‌های متعددی در شمال آلبرتا را طعمه حریق کرد؛ آتش به سرعت در حال پیش‌وری است و خطر آتش‌سوزی مناطق Fort McMurray و Lac La Biche را تهدید می‌کند، به حدی که هشدار تخلیه برای این شهرهای کوچک صادر شده است.

انتظار می‌رود گرما و خشکی در طول دو روز آینده همچنان در منطقه باقی بماند؛ منطقه‌ای که هنوز درحال بازیابی خود از آتش‌سوزی ویرانگر سال ۲۰۱۶ است که ۸۰ هزار نفر در Fort McMurray را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد و بیش از ۳٫۷ میلیارد دلار خسارت به همراه داشت.

روز چهارشنبه به ساکنان Janvier، شهرکی در جنوب Fort McMurray، اعلام شد که خود را برای تخلیه شهر، به دلیل آتش‌سوزی که ۱۰ کیلومتر آن‌سوتر درحال بلعیدن جنگل‌ها بود آماده کنند.

یکی از مسئولیت شهرداری Wood Buffalo گفت که این شهرک در معرض تهدید مستقیم و فوری آتش‌سوزی نیست اما ساکنان باید آماده باشند تا در صورت نزدیک شدن آتش، فورا شهر را تخلیه کنند.

آتشنشانان آلبرتا و خدمات اورژانس منطقه‌ای Wood Buffalo در حال مهار آتش هستند، که درست در مسیر این شهر قرار دارد.

انتظار می‌رود آتش در مناطق جنگلی Wood Buffalo و Lac La Biche بیشتر شعله‌ بگیرد.

به گفته‌ی Lynn Daina مامور اطلاعات آتش‌سوزی در Fort McMurray، اکثر این آتش‌سوزی‌ها توسط رعدوبرق خشک و بدون باران شعه‌ور شده‌اند.

آتش‌سوزی که Janvier را تهدید می‌کند، در شمال غربی Conklin است که تقریبا بین Fort McMurray و Lac La Biche قرار دارد.

روز سه‌شنبه، این آتش که در دسته‌ی غیرقابل کنترل طبقه‌بندی شده، حدود ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های این منطقه را به کام خود کشید. در مسیر آتش موانعی ایجاد شده و مامورین آتش‌نشانی در حال عقب نشاندن آتش به کمک آب و مهارکننده‌ی آتش هستند.

بزرگترین آتش در حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال‌غربی Lac La Biche (که آن‌هم در دسته‌ی غیرقابل کنترل طبقه‌بندی شده)، حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین را سوزانده است.

آتش سوزی در منطقه Lac La Biche، به غیر از Janvier، شهرهای دیگر را تهدید نمی‌کند. با این حال، Leslie Lozinski مامور اطلاعات آتش‌سوزی آلبرتا در منطقه می‌گوید که سایت‌های عملیات نفتی و ایستگاه‌های کمپرسور که در مسیر آتش قرار دارند در معرض خطر هستند.

استان برای برپا کردن آتش در مرز جنوبی Big Lakes County، شمال Peace River، در پارک ملی Wood Buffalo، و مناطق Lac La Biche و Fort McMurray، محدودیت‌هایی اعمال کرده است. مجوزهای آتش‌بازی به حالت تعلیق درآمده و درست کردن هرگونه آتش در حیاط منازل و کمپ‌ها، درست کردن زغال، ترکی فلایر (turkey fryer)، فانوس و آتش بازی ممنوع است.

با این حال استفاده از گازها و بارابیکیوهایی که با گاز پورپان روشن می‌شود، در حیاط منازل و کمپ‌ها مجاز است.

منبع: CBC