Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

بارش دوباره‌ی برف در شرق کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که کانادایی‌ها دارند خود را برای شکایت از گرمای تابستان آماده می‌کنند، نیوفاندلندی‌ها باید دوباره برف و سرما را در آغوش بگیرند.

طبق گزارش Environment Canada بارش برف سنگین (بین ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر) در بخش‌هایی از نیوفاندلند قریب‌الوقوع است. بله آن هم درست وسط ماه می!

مناطقی که بر اساس این گزارش باید انتظار بارش برف را داشته باشند: Grand Falls-Windsor، Bay of Exploits، Bonavista North، Gander و نزدیکی Terra Nova.

براساس گفته‌های Environment Canada «معمولا هنگام بارش در اواخر فصل، میزان انباشتگی برف در مناطق مختلف متفاوت است و به ارتفاع و نزدیکی به ساحل بستگی دارد. در نتیجه ممکن است در مناطقی که در ارتفاعات بالاتر هستند، میزان نشست برف بیشتر از ۳۰ سانتیمتر باشد، در حالی که در ارتفاعات پایین‌تر و مناطقی که درست در امتداد ساحل هستند، میزان کمتر از این نیز پیش‌بینی می‌شود».

در حالی که بخش‌هایی از استان در انتظار بارش برف هستند، شرایط آب‌وهوایی St. John هم شاهد تغییراتی خواهد بود. البته خبری از برف نیست، اما مرکز استان باید انتظار بارش باران سنگین و باد تند شمالی را داشته باشد.

اگر به خاطر داشته باشید، در سال ۲۰۱۷ نیز برف و بارانی رکوردشکن این منطقه را درنوردید.

طبق گزارشات Environment Canada، از ۳۰ مارس تا حدود آوریل طی ۵ سال گذشته، فرودگاه بین‌المللیGander، ۱۳۴  سانتیمتر برف را ثبت کرده است.

در ۵ آوریل ۲۰۱۷ نیز میزان بارش برف با ۲۳۰ سانتیمتر، رکورد تمام دوران‌ها را شکست. این میزان برف، دو برابر ۵ آوریل سال ۲۰۰۱  در همان منطقه بود که ۱۱۴ سانتیمتر ثبت شده است.

بنابراین این هفته آب و هوای منطقه‌تان هر چه که بود، از آن لذت ببرید. البته اگر در نیوفاندلند نیستید!

منبع: DailyHive