Sunday, April 28, 2024
15.2 C
Calgary

هوای بسیار سرد و قطبی در راه کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش Weather Network بزودی هوای بسیار سرد و قطبی وارد جنوب یوکان و نواحی شمال غربی کانادا خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این گرداب قطبی به سمت غرب و مرکز کانادا و سپس به سوی ایالات متحده حرکت کند.

به گفته برایان پروکتور، هواشناس فعال در حوزه تغییرات اقلیمی کانادا، گرداب‌های قطبی در بیشتر اوقات در شرق و مرکز کانادا و نزدیک خلیج هادسون تشکیل می‌شود، اما این مورد یک استثنا است.

گرداب قطبی حلقه‌ای عظیم از هوای سرد است که در قطب شمال و جنوب تشکیل می‌شود و به سمت بالا حرکت می‌کند. این پدیده طبیعی همیشه در نزدیکی قطب‌ها ایجاد می‌شوند.

هم اکنون هوای سرد به سمت جنوب در حرکت است و هفته آینده به سمت شمال‌غریی کشور خواهد رسید.

پروکتور در مورد تأثیر گرداب قطبی بر طولانی شدن زمستان گفت: «بطور کلی جریان‌های آب و هوایی در جو ایجاد می‌شوند، جریان پیدا می‌کنند و الگوهای آب‌وهوایی متفاوت را پدید می‌آورند. برای مثال تغییر در جریان‌های شمالی باعث ایجاد پدیده ال نینو در اقیانوس آرام و غرب کانادا می‌شود.»

این درحالی است که در پدیده گرداب قطبی این جریان به طور موقت ضعیف شده و پایین می‌آید. این موضوع باعث ورود هوای سرد قطبی به سمت جنوب می‌شود. در حالی که شرق کانادا تحت تأثیر ال نینو ورود طوفان و شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی را تجربه می‌کند، گرداب قطبی نیز می‌تواند جریان‌های آب‌وهوایی متفاوت را ایجاد کند.

منبع: Daily Hive