Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

پس از گذشت ۵ سال از سیل کلگری، ۱۵۰ میلیون دلار صرف پیشگری شده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سه‌شنبه گذشته ۱۹ ژوئن، پنجمین سالی است که از سیل ساترن آلبرتا در سال ۲۰۱۳ می‌گذرد.

سیلاب ویرانگری که از ۱۹ ژوئن تا ۱۲ جولای ۲۰۱۳ باعث تخریب شهر کلگری، کشته شدن پنج نفر و آواره شدن حدود ۱۰۰٫۰۰۰ آلبرتایی شد.

در جریان سیلابی که دولت آلبرتا آن را بدترین سیل در تاریخ استان نامید، در مجموع ۳۲ مرکز اورژانس محلی و ۲۸ مرکز عملیات اورژانس به محل اعزام شدند.

اکنون پنج سال گذشته است و Naheed Nenshi از سال‌های پس از سیل و نحوه‌ی آماده‌سازی شهر برای فجایع مشابه صحبت می‌کند: «مردم کلگری در جریان سیلاب ویران‌کننده و پس از آن مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند».

براساس اظهارات شهرداری، به منظور کاهش خطر سیل بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بر روی سیستم جاری سازی جریان آب در سراسر شهر، مخازن آب بالای رودخانه و سیستم‌های نظارت پیشرفته سرمایه‌گذاری شده است.

با این وجود، خطر سیل هنوز کلگری را تهدید می‌کند

Frank Frigo از موسسه تجزیه و تحلیل آبخیزداری، در این‌باره می‌گوید: «مطالعات نشان داده است که استراتژی ما برای کاهش تاثیر سیلاب رودخانه، هنگامی که به طور کامل اجرا شود، از کلگری در مقابل سیل دیگری در مقیاس سال ۲۰۱۳ محافظت خواهد کرد».

«ما نمی‌توانیم از بروز سیلاب جلوگیری کنیم، اما در حال همکاری با شرکای استانی و فدرال برای کاهش تاثیر آن هستیم».

طبق گفته‌های Frigo، خطر آسیب‌های سیلاب از سال ۲۰۱۳ تا کنون بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

در این بیانیه همچنین اظهار شده است که کلگری بین تاریخ ۱۵ می تا ۱۵ جولای بیشتر در معرض خطر سیلاب است و همه‌ی کلگریایی‌ها باید آموزش ببینند گه چطور از خودشان، اموال‌شان و عزیزانشان در برابر آسیب‌هایی ناشی از سیل محافظت کنند.

به همین منظور از مردم کلگری خواسته شده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیلاب، به وبسایت شرداری کلگری مراجعه و بررسی کنند که آیا خانه‌ی آنها در معرض خطر است یا خیر، برای دریافت خبرنامه ثبت‌نام کنند، راهنمای آماده‌سازی در برابر سیل را دانلود کنند و جعبه‌ی کمک‌ها اولیه به اندازه ۷۲ ساعت در دسترس داشته باشند.

منبع: dailyhive