Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

ترامپ ادعا می‌کند کانادایی‌ها به دلیل تعرفه‌های بالا، کفش قاچاق می کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دانلد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا مدعای جدیدی را درباره نحوه سو استفاده کانادایی ها از کشورش نام برده است.

ترامپ حالا کانادایی ها را به قاچاق کفش به آن سوی مرزها متهم کرده است.

در حین سخنرانی، او از روایتی در روزنامه ای معتبر نام برد که درباره مردم ساکن در کانادا و مردم در حال مهاجرت به ایالات متحده آمریکا ادعا می کرد که آنها در حال قاچاق اجناس به کانادا هستند به این علت که تعرفه ها شدیدا بالا هستند.

او به رسانه گفت که این باتوجه به تعرفه های بالا امری کاملا معمول است. به عقیده ترامپ، کانادایی ها معمولا “کفش ها را می خرند، سپس آنها را می پوشند و گاها آنها را فرسوده می کنند که به نظر کهنه بیایند.”

به عقیده نیویورک تایمز، به هر حال، داستان ترامپ که از نظر او از روزنامه ای معتبر هست، تنها از ایده یک خبرنگار کانادایی، ایزابل وینسنت، نشأت می گیرد.

در این روایت، وینسنت توضیح می دهد که چگونه برادر زاده اش کفش های گرانقیمت را در کوله پشتی اش پنهان می کند تا به یک طراح ساکن تورنتو در این زمینه کمک کند.

با اینکه روایت وینسنت نشان می دهد که تا اندازه ای گفته های ترامپ صادق هستند، با توجه به قرارداد آزاد تجارت آمریکای شمالی*، کانادا تعرفه بالایی برای  پای افزارهای تولید شده در آمریکا تعیین نمی کند. ایالات متحده نیز به کفش های وارد شده از کانادا مالیات اختصاص نمی دهد.

حتی رییس و مدیر کل اداره توزیع کننده و خرده فروشی پای افزار آمریکا*، مت پریست، اذعان کرد که به نظر می رسد “رییس جمهور دچار سوء تفاهم شده اند.”

او می گوید:” کانادایی ها هیچ لزومی در قاچاق کفش نمی بینند چون دولت آنها در حال حاضر هم در حال کمک برای پایین اوردن قیمت ها از طریق معاملات مناسب تجاری است.”

*NAFTA: North American Free Trade Agreement

*FDRA: Footwear Distributors and Retailers of America

منبع: Dailyhive