Thursday, April 25, 2024
8 C
Calgary

کسب مالکیت معدن زمین‌های ایالات متحده توسط یک شرکت کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

منطقه‌ای که زمانی در میان مرزهای محوطه‌ی یادبود ملی ایالات متحده در یوتا قرار داشت (پیش از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اندازه این سایت را کاهش دهد)، اکنون به دست یک شرکت کانادایی افتاده است که امیدوار است مجددا معدن های این سایت را کندکاو کند.

شزکت ونکووری Glaciers Lake Resources در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تملک معدن مس و کبالت «Colt Mesa» در Garfield County در جنوب مرکزی یوتا را به دست آورده است.

Saf Dhillon، رئيس و مدیر عامل شرکت Glacier Lake Resources می‌گوید: «مالکیت Colt Mesa، تمرکز ما را بر رسوبات ته‌نشین شده‌ی مس، و در کنار آن کانی‌زدایی از حجم قابل توجهی کوبالت و نیکل را افزایش می‌دهد».

وی افزود انتظار می‌رود اکتشافات سطحی از تابستان امسال آغاز و مجوز حفاری نیز پس از آن گرفته شود.

Dhillon گفت: «با توجه به تمایل بخش سرمایه‌گذاری، همراه با رشد بخش EV و تقاضای روز افزون برای کبالت، پروژهColt Mesa، تبدیل به ضمیمه‌ای خوش یمن برای پورتفولیوی رو به رشد شرکت خواهد شد».

در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ اکتشافاتی به منظور کشف اورانیوم در این منطقه انجام شد، اما تمرکز اکتشافات بر کشف کبالت و نیکل حداقل بوده است.

ته‌نشست‌های Colt Mesa در سال ۱۹۶۸ کشف و به طور متناوب از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ استخراج شد.

اکتشاف و توسعه این منطقه در سال ۱۹۹۶ زمانی که رئیس جمهور بیل کلینتون « Grand Staircase Escalante National Monument» را به نمایش گذاشت متوقف شد.

Grand Staircase نام یکی چشم‌اندازهای نمادین در غرب آمریکا است؛ توالی لاینقطع صخره‌ها و فلات‌ها، که به عنوان رنگین‌ترین برش زمین‌شناسی در معرض دید در جهان محسوب می‌شود.

متراژ کل سایت ۲ میلیون هکتار است. با این حال، به تازگی و به دنبال اعلامیه ترامپ، اندازه محوطه حفاظت‌شده‌ی یادبود به نصف این اندازه کاهش یافته است.

و این یعنی Colt Mesa در خارج از مرزهای جدید محوطه یادبود ملی قرار دارد.

منبع: dailyhive