Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

کانادا هم کودکان مهاجر را توقیف و آنها را از پدرانشان جدا کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ایالات متحده برای قوانین مهاجرت خود که باعث جدا شدن خانواده ها از یکدیگر در نزدیکی مرزها شده است، مورد موشکافی شدید قرار گرفته است.

اما به نظر می رسد همسایه آنها، کانادا نیز همین کار را، اما در مقیاس کوچکتر، انجام داده است.

در سال 2017، 151 کودک مهاجر به همراه خانواده های خود در مراکز توقیف بازداشت شده اند. 11 کودک دیگر هم به نقل از اداره خدمات مرزی کانادا CBSA در مراکزی به دور از خانواده و یا قیم های خود بازداشت شده اند.

CBC خبر می دهد:”این اداره نمی داند چرا باید یک کودک توسط فرد بزرگسالی که با او وارد کشور شده است، همراهی نشود”. اما به نقل از سند محافظت از مهاجرین و پناهندگان کانادا به نظر می رسد بازداشت کودکان “چاره آخر” است و اداره مرزی موظف شده است گزینه های دیگری که “بیشتر به نفع کودک است” را در نظر بگیرد.

در یک گزارش از سوی دانشگاه مک جیل، که مصاحبه راجع به تجربه های 20 خانواده که در مراکز مهاجرت تورنتو و لاوال بازداشت هستند را در دستور کار خود قرار داده بود ، مشخص شد که کودکان در برهه ای از زمان، نیمی از اوقات خویش را از خانواده شان که در حال جستجو برای پناهندگی بوده اند، جدا بوده اند.

طبق مطالعات،طبیعتا مادران مجاز بودند که در کنار کودکان خویش باشند، اما پدران جدا نگاه داشته شده بودند و تنها اجازه داشتند یک ساعت در روز خانواده خود را ملاقات کنند.

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، قانون “تحمل صفر Zero Tolerance” کاخ سفید که درباره سیاست مهاجرت می باشد، را بسیار بی پرده مذمت کرد.

او می گوید:” آنچه در ایالات متحده اتفاق می افتد اشتباه است”. ترودو روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:” نمیتوانم تصور کنم خانواده ها برای تحمل این وضعیت چه رنجی می کشند. مشخصا این راه کانادا در انجام امور نیست”.

ترودو اولین رهبر خارجی نیست که جدا شدن بیش از 2342 کودک از خانواده شان در مرزها توسط دستگاه ترامپ را محکوم می کند.

تِریسا مِی نیز کاخ سفید را به خاطر جدا شدن خانواده ها محکوم کرد و خاطرنشان کرد که” تصویر کردن بچه های زندانی در قفس به شدت آزار دهنده است”. او همچنین اضافه کرد که ” این اشتباه است و چیزی نیست ما موافق آن باشیم یا به این شیوه عمل کنیم”.

رییس جمهور ترامپ در روز چهارشنبه دستوری اجرایی را مبنی بر لغو جداسازی خانواده ها به امضا رساند، اما سرنوشت هزاران کودک جدا شده از خانواده که به نقاط مختلف کشور فرستاده شده اند، همچنان نامشخص است.

منبع: newsweek