Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

حمل و نقل عمومی سریع‌السیر در خدمت مسافرین فرودگاه بین‌المللی کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری کلگری به دنبال راه‌های جدیدی برای تسهیل رفت‌وآمد مسافران فرودگاه بین‌المللی کلگری است و به همین منظور از مردم می‌خواهد خواسته‌ی خود را در مورد حمل و نقل عمومی سریع‌السیر بیان کنند.

Airport Transit Study پروژه‌ای از سوی شهرداری است که در زمینه سیستم حمل و نقل عمومی سریع‌السیر جدید، که قرار است خطوط اصلی LRT کلگری را به فرودگاه متصل کند توصیه‌هایی ارائه می‌دهد. این پژوهش از سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرده و اکنون در مرحله اولیه قرار دارد.

گرچه پروژه هنوز هیچ کمک مالی ندارد، اما این پژوهش ابتدا نظر عموم مردم در مورد اینکه چه نوع حمل و نقل عمومی را برای رفت و آمد به فرودگاه ترجیح می‌دهند، جایی که ایستگاه‌ها باید (در صورت وجود) قرار بگیرند و هر نگرانی دیگری که کلگریایی‌ها ممکن است داشته باشند را در نظر می‌گیرد.

در حال حاضر تنها نوع حمل و نقل عمومی برای رفت‌وآمد به فرودگاه، اتوبوس است؛ با خط۳۰۰ BRT از فرودگاه تا مرکز شهر، خط۱۰۰ و ایستگاه در North Pointe/ فرودگاه / McKnight-Westwinds، ۳۲ مسیر در Huntington / Sunridge و خط۵۷ در Erinwoods / McCall Way.

Airport Transit Study امیدوار است در سراسر شهر و بین Greet Line و Blue Line و همچنین به فرودگاه بین‌المللی کلگری اتصال ایجاد کند.

در این پژوهش چهار نوع فناوری یعنی Automated People Mover، Rubber Tires، Light Rail Transit و  Bus Rapid Transit برای پروژه درنظر گرفته شده‌اند.

نظرسنجی در مورد حمل و نقل عمومی سریع‌السیر

Airport_Transit_Study_Area

از افرادی که در این نظرسنجی شرکت می‌کنند نیز خواسته شده است که مهمترین معیار ارزیابی‌شان را از میان فهرستی که شامل مواردی همچون سرعت، راحتی، اثرات محیطی، قابلیت دسترسی و موارد دیگر است انتخاب کنند.

همچنین از مردم خواسته شده است تا در مورد مسیرهای بالقوه‌ای که پروژه جدید حمل و نقل عمومی سریع‌السیر می‌تواند داشته باشد و موقعیت ایستگاه‌ها نیز نظر دهند.

نتایج مربوط به مشارکت مردم در تابستان امسال به صورت آنلاین منتشر می‌شود و مرحله بعدی پروژه، که اصلاحیه‌ی برنامه پیشنهادی است، در پاییز سال ۲۰۱۸ شروع به کار خواهد کرد.

کسانی که می خواهند صدای خود را در مورد پروژه پیشنهادی به گوش مسئولین برسانند، می‌تواند هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در روز چهارشنبه ۴ جولای ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر در Genesis Centre در این نظرسنجی شرکت کنند.

منبع: dailyhive