Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

بررسی تلفن همراه کانادایی ها هنگام عبور از مرز ایالات متحده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با به اوج رسیدن سفرهای تابستانه، و بعد از تایید لایحه عدم سفر دانلد ترامپ توسط دیوان عالی ایالات متحده، به کانادایی هایی که قصد سفر به ایالات متحده را دارند از قبل اطلاع داده می شود که مامورین مرزی ایالات متحده حق طلب رمز عبور و تفتیش تلفن های همراه مسافران و دیگر وسایل الکترونیکی مثل لپتاپ را دارند؛ حتی بدون دلیل!

به نقل از دپارتمان امنیت میهن ایالات متحده US Department of Homeland Security، این کار جهت مبارزه با تروریسم و پورنوگرافی برای کودکان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به نقل از مرکز منابع تبعیت و مهاجرت کانادا (CCIRC)، سال گذشته، تعداد تفتیش تلفن های همراه توسط مامورین مرزهای ایالات متحده با رشد 60 درصدی، به مجموع 30000 رسیده است.

در راستای این قوانین، به مسافران توصیه می شود که تلفن های همراه خود را جهت حفظ فضای خصوصی بر روی “حالت پرواز” بگذارند، چرا که مامورین مرزی نمی توانند بدون دلیل اقدام به دانلود از راه دور یا ابر اطلاعاتی مسافرین بکنند.

همچنین متخصصین به مسافران پیشنهاد می کنند که هر گونه اطلاعات حساس را از گوشی خود پاک کرده و درهنگام عبور از مرز هر لحظه منتظر تفتیش تلفن های همراهشان توسط مامورین مرزی باشند.

لازم به ذکر است، اگر در صورت درخواست فردی اجازه دسترسی به تلفن همراه خود را به مامورین مرزی ندهد، آن مامور حق دارد تلفن همراه فرد را تا 5 روز، و در مواقعی بیشتر از 5 روز، ضبط کند.

در واقع، به نقل از اتحادیه آزادی مدنی آمریکا ((ACLU، بعضی از افراد از ضبط شدن تلفن های همراهشان توسط مامورین،حتی برای هفته ها و ماه ها خبر می دهند.

تفاوت شهروند و مسافر

ACLU متذکر شده است که وضعیت قانونی یک فرد در کشور نیز می تواند به آنها در چگونگی جوابگویی به درخواست رمز عبور کمک کند.

با اینکه قانونا جلوی ورود یک شهروند آمریکایی حتی در صورتی که اجازه دسترسی به اموال خویش را ندهند، نمیتواند گرفته شود، اما ممکن است دستگیر شوند و یا دستگاهشان توسط مامورین برای هفته ها و ماه ها ضبط شود.

به هر حال، دارنده های ویزا و توریست های کشورهای بدون نیاز به ویزا، ممکن است در صورت عدم اعلام رمز عبور خود از ورود به کشور منع شوند. لذا شایان است که روشی را برای چگونگی گذر از آن مرحله پیش بینی کنند.

دپارتمان امنیت میهن ایالات متحده در حال حاضر در حال تصویب طرحی مبنی بر درخواست رمز عبور شبکه های اجتماعی از مسافران کشورهای متفاوت جهت تهیه یک ویزای امن برای سفر به ایالات متحده است (که البته ACLU مخالف این پیشنهاد است).

ACLU پیشنهاد داده است که در صورت درخواست برای اعلام رمز عبور، مسافرین به جای فاش کردن آن به مامور گمرک و حفاظت از مرز ایالات متحده، خودشان اقدام به وارد کردن رمز عبور خویش کنند.

ACLU می گوید:” آنها همچنان ممکن است از شما رمز را بخواهند، اما این احتیاطی است که ارزش رعایت کرد را دارد. حال اگر شما رمز عبور خود را در اختیار آنها بگذارید، ممکن است در اطلاعات دولت ثبت شود. لذا لازم است در اسرع وقت آن رمز عبور را تغییر داده و اطمینان حاصل کنید که از آن رمز عبور برای هیچ حساب دیگری استفاده نکنید”.

مامورین مرزی ایالات متحده چه کاری می توانند انجام دهند؟

به نقل از CCIRC، کارهایی که افسرهای مهاجرت می توانند انجام دهند عبارت است از:

  • جلوگیری از ورود هر کسی که اجازه بررسی تلفن همراه خود را به مامور ندهد. مامورین برای باز کردن قفل گوشی و بررسی آن به هیچ دلیلی نیاز ندارند.
  • افسرها ملزمند پیش از تفتیش هرگونه اتصال اینترنتی را قطع کنند، اما به مسافران پیشنهاد می شود که این کار را خودشان انجام دهند تا بتوانند از محدود بودن بازه تفتیش اطمینان حاصل کنند.
  • تفتیش های گسترده تر زمانی که ممکن است برای امنیت ملی اجباری تلقی شود، صورت میگیرد. اما این تنها با دستور یک مافوق می تواند انجام شود. در این صورت، محتویات تلفن همراه بر روی یک سیستم بررسی می شوند.
  • اگر دسترسی به تلفن همراه فراهم نشود، افسرها می توانند بسته به ثبت حادثه در مدارک، دستگاه را تا 5 روز ضبط کنند. در صورت تایید، این مدت می تواند بیشتر نیز باشد.
  • بعد از اتمام جستجو، تمام اطلاعات برگرفته از تلفن همراه باید از بین بروند، مگر اینکه تهدیدی شناسایی شده باشد.
  • عابران از مرز می توانند در حین بررسی دستگاه حضور داشته باشند، اما اجازه نگاه کردن به نمایشگر دستگاه را ندارند.

یکی از اعضای عالی رتبه امنیتی دولت فدرال کانادا، دنیل تِرییِن، اعلام کرد که کانادایی ها باید به شدت بابت جستجوی تلفنهای همراه، تبلت ها و کامپیوترهایشان توسط مامورین مرزی آمریکا “نگران” باشند. او به کسانی که قصد عبور از مرز را دارند هشدار داد که درباره اطلاعات موجود در دستگاه های خود به صورت “جدی” فکر کنند.

و اما درباره افسرهای مرزی کانادا؟

تحت سند گمرک کانادا، افسرهای آژانس خدمات مرزی کانادا هم می توانند مردم را متوقف و آنها را جستجو کنند و چمدان ها و دیگر دارایی‌ها را در هر کدام از ورودی های خاک کانادا بررسی کنند (مرزها، ایستگاه های هواپیمایی و دریایی) قوانین آژانس خدمات مرزی کانادا می گوید که بررسی دستگاه‌های شخصی نباید به عنوان یک موضوع روتین صورت بگیرد.

دستگاه های فقط زمانی می توانند بررسی شوند که اثری از هرگونه تخلف در آنها شناسایی شود.

اگر لپتاپ یا تلفن همراه شما جستجو شود، احتمالا رمز عبور آنها از شما خواسته خواهد شد.

مامورین تنها می توانند آنچه در خود دستگاه موجود است بررسی کنند. این به این معنی است که اگر شما قبل از عبور از مرز اقدام به حذف چیزی از دستگاه خود کنید، مامورین نمی توانند به هیچ نوعی به آنها دسترسی داشته باشند.

منبع: DailyHive