Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

توقف خدمات KLM در تهران

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اعلامیه این شرکت هواپیمایی در رابطه با توقف خدمات KLM در تهران، همزمان با کشمکش دیپلماتیک بین ایران و هلند اتفاق افتاد.

این شرکت هواپیمایی هلندی روز شنبه اعلام کرد که پروازهای مستقیم خود به تهران را متوقف خواهد کرد و ضربه دیگری به اقتصاد پرکشمکش کشور خواهد زد.

هواپیمایی هلندی KLM در بیانیه‌ای گفت: «در نتیجه پی‌آمدهای منفی و چشم‌انداز مالی عملیاتی تهران، آخرین پرواز در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ از آمستردام بلند شده و در ۲۳ سپتامبر در اسخیپول به زمین خواهد نشست».

زمان انتشار اطلاعیه از سوی این شرکت با جدایی دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و هلند همزمان شد.

به گزارش خبرگزار ایرنا و به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تهران، سفير هلند را احضار و به اخراج دو ديپلمات ايرانی از هلند اعتراض كرده است. دولت هلند از بیان علت اخراج این دو دیپلمات ایرانی سرباز زده است.

یک مقام دولتی اروپایی و یک منبع اطلاعاتی غربی روز جمعه گفتند که اخراج دو کارمند سفارت ایران، نزدیک به دو ماه پیش صورت گرفته است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، مشخص نکرد که جلسه وزارت امور خارجه با سفیر هلند چه زمانی برگزار شد. وی اما اظهار کرد که اخراج دیپلمات‌های ایرانی «غیر دوستانه و غیرسازنده» بوده و ایران حق دارد اقدامات متقابل انجام دهد.

در همین بین، دیگر شرکت‌های حمل و نقل اروپایی نیز شروع به تعلیق بازارهای ایران پیش از تحریم‌های ایالات متحده کرده‌اند.

Rodolphe Saade، رییس گروه حمل و نقل فرانسوی CMA CGM، روز یکشنبه در یک کنفرانس اقتصادی در شهر جنوبی استان Aix-en فرانسه گفت: «با توجه به سیاست ترامپ، ما تصمیم گرفتیم خدمات خود به ایران را خاتمه دهیم».

Richard Grenell، سفیر ایالات متحده در آلمان، در ماه ژوئن از دولت آلمان درخواست کرده بود که از پرواز ماهان ایر در حریم هوایی آلمان جلوگیری و ایران را از حق پرواز در آلمان، به دلیل حمایت مادی این کشور از تروریسم، محروم کند.

منبع: jpost