Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

خریداران چینی ملک در کانادا، مونترال را به تورنتو و ونکوور ترجیح می‌دهند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید ونکوور شهرت زیادی در تمایل خریداران خارجی در خرید ملک در کانادا داشته باشد، اما گزارش جدید نشان می‌دهد که رشد این تمایل در دو شهر مهم دیگر کانادا یعنی تورنتو و مونترال از ونکوور پیشی گرفته است.

براساس نتایج Juwai.com (یک وبسایت چینی برای خریداران املاک در خارج از کشور)، مونترال بیشترین درصد تمایل به خرید ملک در کانادا توسط خریداران خارجی در یک دوره زمانی دو ساله بین ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ را داشته است.

از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۶، تعداد درخواست‌ها مربوط به خرید ملک مونترال رشد ۶۶٫۴ درصدی داشته است. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ این رقم ۳۷٫۶ ٪ دیگر نیز افزایش یافته است.

تعداد بازدیدهای آنلایت ماهانه املاک در کبک نیز به میزان ۴۱٫۷٪ بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ و همچنین ۲۰٫۴٪ در سال ۲۰۱۷ رشد داشته است.

از میان این تعداد خریدار، ۵۶٫۲ درصد به دنبال خرید ملک برای استفاده «شخصی» بوده‌اند، در حالی که ۲۶٫۳ درصد خرید ملک را به عنوان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اند.

فراز و فرود در بازار تورنتو

در انتاریو، گرچه تعداد درخواست خرید ملک از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ افزایش زیادی داشته ( به عبارت دقیق‌تر ۷۹٪)، اما از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به میزان 15.5٪ کاهش یافته است.

این بالا و پایین شدن در مورد تعداد بازدیدهای آنلاین ماهانه از املاک تورنتو نیز صدق می‌کند. بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، تعداد بازدیدها تا ۴۲٫۹٪ افزایش و سپس در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به میزان ۱۰٫۷٪ کاهش یافت.

شیب کند ونکوور

در ونکوور، تعداد درخواست‌های خرید ملک بین سال‌های ۲۹۱۵ تا ۲۰۱۶ به میزان ۳۲٫۳ درصد افزایش و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به ۱۵٫۵ درصد کاهش یافت.

این روند مشابه در رابطه به تعداد بازدیدهای آنلاین ماهانه از املاک ونکوور نیز قابل مشاهده است. بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ، تعداد بازدیدها ۳۶٫۷٪ افزایش و سپس در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ تا ۶٫۳٪ کاهش یافت.

دیگر یافته‌های این گزارش

این گزارش حاوی اطلاعات دیگری در مورد رفتار خرید و الگوهای خریداران احتمالی نیز بوده است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که خریداران چینی سال گذشته در مجموع به ارزش ۱٫۴۵ میلیارد دلار ملک در کانادا خریداری کرده‌اند و هدف اصلی آنها تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری و اوتاوا بوده است.

مهم‌ترین شهرهای چین که خریداران چینی از آنها خرید خود را انجام داده‌اند عبارتند از: پکن، شانگهای، گوانگدونگ، جیانگ‌سو و شاندونگ؛ ۸۹ درصد از خریداران نیز در خود سرزمین اصلی چین قرار دارند.

خریداران چینی زبان ملک در کانادا که در سرزمین اصلی چین مستقر نیستند نیز از کانادا، ایالات متحده، هنگ کنگ و تایوان خرید می‌کنند.

از این گزارش همچنین می‌توان دریافت که خریداران که برای استفاده شخصی خود ملک خریداری می‌کنند بیش از دو برابر بیشتر از کسانی هستند که به عنوان سرمایه گذاری خرید می‌کنند.

منبع: dailyhive