Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

۳ نکته در مورد گرفتن وام مسکن در بریتیش‌کلمبیا که نمی‌دانستید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وام مسکن: احتمالا شما هم قبلا یکبار وام مسکن گرفته‌اید یا حداقل اسمش را شنیده‌اید. و اگر جزء گروه دوم هستید، بد نیست اطلاعات بیشتری در موردش کسب کنید. خرید خانه برای اولین بار می‌تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر بخواهید اعتراف کنید که در مورد وام مسکن چیزی نمی‌دانید.

برای یاد گرفتن مبانی اولیه وام مسکن و پیش پرداخت وام مسکن، به ویژه در استانی مثل بریتیش‌کلمبیا که پر از معاملات املاک است هرگز دیر نیست. به همین دلیل است که ما با Annie de la Chevrotiere در مرکز وام مسکن Peak to Peak Mortgage صحبت کردیم و از او خواستیم تا به واسطه تجربه ۲۰ ساله خود در این حرفه، ۳ نکته مهم که هر شخصی که در BC زندگی می‌کند باید در مورد وام‌های مسکن بداند را با ما در میان بگذارد و توضیح دهد چطور می‌توان وام مسکن گرفت و فرایند کار چیست.

با عدم پذیرش، دنیا به آخر نمی‌رسد

در کانادا سه شرکت بیمه وجود دارند که بیمه وام مسکن نسبتا بالایی ارائه می‌دهند، که عبارتند از CMHC، Genworth و Canada Guaranty. اگر یک وام‌دهنده از یکی از این شرکت‌ها، بسته بر نوع ملک، پذیرش نگیرد، خط مشی وام‌گیری حکم می‌کند که درخواست را ادامه ندهند. اما این به این معنا نیست که شما نمی‌توانید سراغ یک وام‌دهنده جدید و یک شرکت بیمه جدید بروید.

سپردن کار به یک کارگزار می‌تواند در این موارد مفید باشد، زیرا او می‌تواند در صورت لزوم با وام‌دهنده‌های مختلف کار کند. موضوعی که با خط‌مشی یک وام‌دهنده یا شرکت بیمه مطابق نیست، ممکن است برای یک وام‌دهنده یا شرکت بیمه دیگر قابل قبول باشد. گاهی اوقات لازم است با هر سه شرکت بیمه مذاکره کنید.

شرایطی که یک ملک ممکن است نتواند با معیار شرکت‌های بیمه مطابقت کند، شامل سن، موقعیت، مساحت و یا وضعیت کلی ساختمان است.

خرید ملک اجاره‌ای در مقابل خرید ملک برای استفاده شخصی

فضای اجاره در حال حاضر بر تفاوت بین تامین سرمایه برای یک ملک اجاره‌ای و تامین سرمایه برای ملکی که برای استفاده شخصی و یا به عنوان خانه دوم خریداری شده است تأکید دارد. نرخ تامین سرمایه برای املاک شخصی پایین‌تر است، زیرا سناریوی وام‌دهی، حداقل میزان ریسک را برای وام‌دهنده تضمین می‌کند.

اگر در قرارداد خرید ملک، قرارداد و سکونت مستاجر ذکر شود، این ملک یک ملک اجاره‌ای محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با درخواست شما حتما موافقت شود، باید قرارداد خرید را بدون سکونت مستاجر بنویسید. تامین سرمایه املاک اجاره‌ای، با توجه به تفاوت ریسکی که برای وام‌دهنده دارد، با معیارهای مختلفی تایید می‌شود. تامین سرمایه برای خرید املاک اجاره‌ای به حداقل ۲۰٪ پیش قسط نیاز دارد و نرخ بهره آن نیز بیشتر است.

خرید ملکی که به تعمیرات نیاز دارد

اگر می‌خواهید خانه‌ای خریداری کنید که نیاز به کمی تعمیرات دارد، می‌توانید از طرح‌های خرید به همراه بازسازی بهره ببرید. به طور کلی، این طرح‌ها برای بازسازی‌های تا ۴۰٫۰۰۰ دلار است. این نوع تأمین سرمایه باید در ابتدای فرایند تأیید تنظیم شود، بنابراین ممکن است گرفتن وام مدت زمان بیشتری طول بکشد. این موضوع را زمانی که می‌خواهید پیشنهاد خود برای خرید بنویسید به یاد داشته باشید و به کارگزار معاملات املاک خود نیز بگویید.

وام‌دهنده باید برآورد کارهایی که باید انجام شود و هزینه‌های آن، به همراه پرونده‌های مالی و درآمد شما را را به صورت مکتوب درآورده و در فرایند ارائه کند. وام‌دهنده، تاییدیه را بر اساس ارزش ملک پس از بازسازی صادر می‌کند، اما وجوه اضافی را تا زمانی که تأیید کنید کار ۱۰۰٪ تمام شده است نگه می‌دارد. وام‌دهنده ممکن است برای تایید تکمیل بازسازی، درخواست ارزیابی ملک بدهد و یک کپی از هزینه‌های پرداخت شده را از شما بخواهد. وقتی رضایت وام‌دهنده جلب شد، از طریق وکیل یا دفتر اسناد رسمی، وجه را واریز می‌کند.

منبع: dailyhive