Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

بهترین زمان سفر به اوتاوا، پایتخت زیبای کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اوتاوا، واقع در جنوب شرقی انتاریو در نزدیکی مرز کبک، به نظر انتخاب نامحتملی در مقایسه با شهرهای بزرگ‌تری چون تورنتو و مونترآل برای پایتخت کانادا است. اما این موضوع بدین معنا نیست که سفر به این شهر را از دست بدهید.

به اوتاوا بیایید و غرق در زیبایی‌های این شهر شوید. اوتاوا شهری کوچک ولی زنده، مقصد مناسبی برای گردشگری خانوادگی و همچنین دارای زندگی شبانه پویا، گاهی سرد اما بدون شک، پر از جذابیت است.

اوتاوا یک قطب سیاسی و فرهنگی است. مرکز شهر پر از جمعیت با معماری خیره‌کننده، موزه‌های هنری دولتی، بوتیک‌های به سبک قدیمی و غرفه‌های فروش تنقلات و تمام اوتاوا را می‌توانید به سادگی با پای پیاده بگردید. بعلاوه اوتاوا شهری است که عاشق جشن گرفتن است. این شهر در طول سال میزبان ده‌ها فستیوال جذاب است و در حالی که آب و هوای سرد ممکن است بازدارنده باشد، اما چند ساعت اسکی روی یخ (یا نوشیدن یک لیوان شکلات داغ) در کانال ریدو (Rideau Canal)، حتی عاشقان سفر در فصل تابستان را تبدیل به طرفداران زمستانی می‌کند.

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به اوتاوا بین ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) است؛ زمانی که دمای هوا را به افزایش می‌گذارد و شهر پر از شکوفه‌های زیبای بهاری می‌شود. این فصل همچنین زمان برگزاری رویدادهای ویژه و محبوب پایتخت است که در میان آن‌ها می‌توان به فستیوال دوست‌داشتنی و محبوب لاله‌های کانادایی، اشاره کرد.

فصل تابستان، به خاطر آب و هوای مشخصا گرم آن، محبوب‌ترین زمان سفر به اوتاوا است، اما باید هزینه‌های گران سفر را نیز در نظر داشته باشید. میانگین هزینه اتاق به ازای هر شب، ۱۴۰ دلار است.

زمستان برای کسانی که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند، زمانی ایده‌آل برای سفر به‌شمار می‌آید. اگرچه دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد، اما می‌توانید با تمرین اسکیت یا حرکات هاکی در کانال ریدو، خودتان را حسابی گرم کنید.

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

قیمت‌های معقول هتل‌ها، دمای رو به افزایش و البته رویدادهای فرهنگی جذاب، فصل بهار را زمانی ایده‌آل برای سفر به اوتاوا می‌کنند. دمای میانگین حداکثری در این زمان از سال ۱٫۱- تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد (بسته به ماه) است و اگرچه هنوز ردی از فصل زمستان در شهر باقی است، شهر خالی از گردشگران تابستانی، منتظر اکتشاف و کاوش شما است.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

دمای میانگین ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گرادی فصل تابستان، برای کسانی که به دنبال گشت و گذار هستند، زمانی عالی برای سفر به اوتاوا به‌شمار می‌آید. حتما در موزه‌ها توقف کنید، اما از زمان گذراندن در کنار کانال، گشت و گذار در تپه پارلمان (Parliament Hill) یا گردش در شهر، غافل نشوید.

البته باید برای به اشتراک گذاشتن پیاده‌روهای معمولا خلوت اوتاوا با گردشگران بی‌شمار تابستانی آماده باشید. سفر در این فصل برای افرادی که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. جریان ورودی زیاد مسافران باعث بالا رفتن شدید قیمت هتل‌ها می‌شود و این موضوع یعنی اگر به دنبال قیمت‌های مناسب هستید، باید در حومه‌ شهر اقامت کنید. برای راحتی و صرف هزینه کمتر، حداقل از یک ماه زودتر هتل خود را در اوتاوا رزرو کنید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰  شهریور تا ۹ آذر)

فصل پاییز با تشکر از آب و هوای معتدل (دمای میانگین ۴٫۴ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گرادی) و کاهش هزینه هتل‌ها، یکی دیگر از زمان‌های مناسب سفر به اوتاوا است. البته فصل فستیوال تا ماه اکتبر در شهر ادامه دارد و این بدین معنا است که کماکان در پیاده‌روها و هتل‌ها با جمعیت مشتاق جشن و مهمانی روبه‌رو خواهید بود. حداقل از سه هفته زودتر مکان اقامتی مورد نظر خود را رزرو کنید.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

فصل زمستان به دلیل آب و هوای سرد آن، فصل خلوت گردشگری اوتاوا به‌شمار می‌آید. دمای میانگین حداکثری از ۶٫۷- درجه سانتی‌گراد بالاتر نمی‌آید، اما این آب و هوا کانادایی‌ها را متوقف نمی‌کند و نباید شما را هم منصرف کند.

اوتاوا در این فصل  پر از فعالیت‌های زمستانی مانند اسکیت روی یخ در کانال ریدو و فستیوال‌هایی است که به ساکنین و توریست‌ها کمک می‌کند که گرم بمانند. البته، به همراه داشتن لباس‌های بسیار گرم و مناسب برای مقابله با سرما مانند دستکش و کلاه را به هیچ وجه نباید فراموش کنید.

با مقابله و تحمل سرمای فصل زمستان، می‌توانید از هزینه‌های پایین اقامت و بلیط‌های هواپیما در اوتاوا لذت ببرید و سفری کاملا مقرون به صرفه به این شهر برنامه‌ریزی کنید. قیمت میانگین اتاق‌ها به ازای هر شب، بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ دلار است.

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال شکر افرا (Maple Sugar Festival)

فصل کوتاه و زیبای بهار، فصل رویش شیرینی‌ها، زمان مورد علاقه کانادایی‌ها در طول سال است. زمستان در اوتاوا می‌تواند کمی طولانی باشد، اما بهار با رسیدنش میزبان زیبایی‌های بسیاری است.

فستیوال شکر افرا در ماه مارس به‌صورت سالیانه برگزار می‌شود و در طول آن، جشنی برای محصولات محلی افرا برگزار می‌گردد. در این فستیوال، گردشگران و بومیان اوتاوا به مزرعه‌های افرا می‌روند و از آن‌ها دیدن و محصولات تازه را امتحان می‌کنند.

فستیوال لاله کانادایی (Canadian Tulip Festival)

فستیوال لاله کانادا یکی از جشنواره‌های لاله است که هر سال در ماه می در اوتاوا، پایتخت کانادا برگزار می‌شود. ادعا می‌شود که این جشنواره بزرگ‌ترین فستیوال در نوع خود در سراسر جهان است. در این جشنواره یک میلیون لاله به نمایش گذاشته می‌شود و حدود ۵۰۰ هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.

در طی جنگ جهانی دوم خانواده سلطنتی هلند در کانادا پناه گرفتند. در طی این دوران پرنسس مارگریت، شاهزاده هلندی در بیمارستانی در اوتاوا در سال ۱۹۴۳ میلادی متولد شد. دولت کانادا برای اطمینان از اینکه شاهزاده خانم مارگریت، تابعیت هلندی دارد، اعلام کرد که اتاقی که شاهزده خانم در آن به دنیا آمده است به‌طور موقت قلمرو هلند به‌شمار می‌آید. از آن زمان تاکنون هر سال، به نشانه قدردانی از حمایت کانادا از جنبش آزادی بخش هلند و خانواده سلطنتی، توسط ملکه جولیانای هلند و پس از مرگ خانواده سلطنتی هلند، پیازهای گل لاله برای این فستیوال فرستاده می‌شود.

در سال‌های پس از اهدای اصلی ملکه جولیانا، اوتاوا به خاطر لاله‌هایش مشهور شد و در سال ۱۹۵۳ هیئت تجاری اوتاوا و عکاس مشهور، «مالاک کارش» اولین فستیوال لاله‌های کانادایی را سازماندهی کردند. ملکه جولیانا در سال ۱۹۶۷ برای شرکت در این فستیوال به هلند بازگشت و شاهزاده مارگریت در سال ۲۰۰۲ برای ۵۰امین سالگرد فستیوال لاله به کانادا رفت.

برای سال‌های بسیاری، فستیوال، دارای مجموعه‌ای از کنسرت‌های موسیقی در فضای باز علاوه بر نمایش لاله‌ها بود. پس از چندین سال تعطیلات سرد و بارانی، جشنواره در سال ۲۰۰۶ در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و به همین دلیل، کنسرت‌های موسیقی در فضای باز متوقف شد. با وجود اینکه بلیط کنسرت‌ها منبع درآمدی برای جشنواره بودند، اما آب و هوای بارانی در بسیاری از مراسم‌ها، سبب استقبال اندک تماشاچیان می‌گشت.

روز ویکتوریا

روز ویکتوریا یک روز تعطیل عمومی کانادایی است که هر سال در آخرین دوشنبه ماه می، حدودا ۲۵ می (۳۰ اردیبهشت) در بزرگداشت روز تولد ملکه ویکتوریا برگزار می‌شود. این روز گاهی اوقات به‌طور غیر رسمی، شروع فصل تابستان در نظر گرفته می‌شود.

این تعطیلات در کانادا حداقل از سال ۱۸۴۵ دیده شده است که در اصل پس از تاریخ تولد واقعی ویکتوریا (۲۴ می ۱۸۱۹) واقع می‌شود. روز ویکتوریا همچنان در قالب‌های مختلف در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود و یک روز بخصوص برای کانادایی‌ها به‌شمار می‌آید.

ماراتن اسکوشبنک اوتاوا ( Scotiabank Ottawa Marathon)

ماراتن اسکوشبنک اوتاوا سریع‌ترین و بزرگ‌ترین ماراتن کانادا است. این مسابقه هر سال در ماه می، هزاران شرکت‌کننده از جمله قهرمانان جهانی ماراتن را به اوتاوا می‌کشاند.

فستیوال بین‌المللی کودکان اوتاوا

فستیوال بین‌المللی کودکان اوتاوا، یک رویداد سالیانه در ماه می یا ژوئن است که در طی آن برای کودکان، برنامه‌های سرگرمی چون تئاتر، رقص و موسیقی برگزار می‌شود. پارک لبرتون فلتس (Lebreton Flats Park) میزبان این فستیوال است و برگزارکنندگان این فستیوال از موزه جنگ کانادا (Canadian War Museum) و مرکز ملی هنر (National Arts Centre) نیز استفاده می‌کنند.

این جشنواره هنرهای نمایشی در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و میزبان هنرمندانی از برزیل، پرو، هلند، فرانسه، انگلستان، آلمان، دانمارک، آمریکا،چین، کنیا و همچنین هنرمندان کانادایی است.

ماموریت آن‌ها ایجاد برنامه‌های متنوع برای کودکان دو تا پانزده ساله است که تمرکز بر غنی‌سازی برنامه‌های درسی مدرسه و ارتقای هنر به‌ عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از آموزش کودکان است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال هنری فرینج اوتاوا

فستیوال هنری فرینج یک جشنواره تئاتر سالانه در اوتاوا است. این جشنواره در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد و هر سال در ماه ژوئن به مدت ده روز با نمایش‌هایی در فضای آزاد و بسته، برگزار می‌شود.

اجراها در مرکز شهر اوتاوا برگزار می‌شوند. دو استیج اصلی این فستیوال در دانشگاه اوتاوا واقع شده‌اند. سه استیج دیگر، تئاتر آرت کورت (Arts Court Theatre)، کتابخانه آرت کورت (Arts Court Library) و ODD box با فاصله کمی پیاده‌روی از یکدیگر هستند.

اکثر اجراهای فرینج، نمایشنامه‌ای با طول حداکثر یک ساعت یا کمتر هستند. از سال ۲۰۰۹، چندین اجرای ۹۰ دقیقه‌ای نیز برگزار شده است. تنوع محتوای نمایشنامه‌ها از زمان پذیرش توسط قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند و نمایش‌ها مورد قضاوت قرار نمی‌گیرند. از آنجا که اوتاوا یک شهر دو زبانه است، نمایش‌ها به دو زیان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شوند.

فستیوال غذای بیتاون اویستر (Bytowne Oyster Festival)

فستیوال غذای بیتاون اویستر هر ساله در ماه ژوئن در شهر اوتاوا برگزار می‌شود. این فستیوال با حضور بیش از ۲۵ هزار نفر که حداقل ۶ هزار صدف خوراکی را می‌خورند، با موسیقی و لذت فراوانی در پارک‌های این شهر همراه است.

فستیوال قایق اژدهای تیم هورتونز اوتاوا (Tim Hortons Ottawa Dragon Boat Festival)

فستیوال قایق اژدهای تیم هورتونز اوتاوا از سال ۱۹۹۳ به‌صورت سالیانه در ماه ژوئن در شهر اوتاوا برگزار می‌شود. این فستیوال هر سال، بیش از ۵۵۰۰ قایقران و ۷۰ هزار تماشاچی را به پایتخت کانادا می‌کشاند و احتمالا بزرگ‌ترین فستیوال در نوع خود در آمریکای شمالی است.

در سال ۱۹۹۸، چالش تعهد (Pledge Challenge) به‌عنوان یک بخش خیریه به مسابقات اضافه و بنیاد قایق اژدهای اوتاوا در سال ۲۰۰۴ برای تأمین بودجه برای موسسات خیریه محلی تاسیس شد. این چالش بیش از ۴ میلیون دلار برای حمایت از ۴۱ خیریه، جمع کرد.

این رویداد در خلیج موونی (Mooney’s Bay) برگزار می‌شود، جایی که رود ریدو و کانال ریودو از هم جدا می‌شوند. مسابقات شامل گروه‌های مختلف (چالش) برای تیم‌های ثبت شده است. از جمله جذابیت‌های این فستیوال به غیر از مسابقات می‌توان به کنسرت‌های رایگان، منطقه‌ای برای بازی کودکان، دستفروشان، غرفه‌های صنایع دستی و نمایشگاه‌های هنری اشاره کرد.

فستیوال هنری وست فست (Westfest)

وست فست یک فستیوال هنری سالیانه در اوتاوا است که در دومین آخر هفته ماه ژوئن برگزار می‌شود. این فستیوال بیش از ۳۰۰ هنرمند کانادایی، ۴۰ کارمند و ۱۵۰ داوطلب را در آخر هفته گرد هم می‌آورد. هدف وست فست، قرار دادن استعداد کانادایی در کانون توجه است. این جشنواره در سال ۲۰۰۳ توسط الیان مارتین تاسیس شد و شامل طیف وسیعی از رشته‌های هنری مانند موسیقی، رقص معاصر، هنرهای تجسمی، هنر رسانه‌ای، هنرهای نمایشی، سخنرانی، شعر و داستان‌های تخیلی، فرم‌های هنری بومی و سرگرمی‌های کودکان است.

فستیوال موسیقی جاز تی دی اوتاوا (TD Ottawa Jazz Festival)

فستیوال جاز تی دی اوتاوا در سال ۱۹۸۰ تأسیس شد و پس از چند سال به یک فستیوال چند هفته‌ای موسیقی با اجرای بهترین موسیقیدانان جهانی تبدیل شد. این فستیوال در دو هفته آخر ماه ژوئن در پارک کنفدراسیون (Confederation Park) در مرکز شهر اوتاوا، انتاریو، کانادا و مکان‌های مختلف در سراسر شهر برگزار می‌شود. این یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های جاز در کانادا است.

روز کانادا

روز کانادا نام روز ملی کشور کانادا است که در تمامی استان‌های آن کشور به‌عنوان تعطیل رسمی شناخته شده است. این روز سالگرد تصویب قانون بریتانیایی آمریکای شمالی در تاریخ اول جولای سال ۱۸۶۷ است که به موجب آن قانون دو مستعمره و یک استان سابق امپراطوری بریتانیا متحد گردیدند و تشکیل کشوری بنام کانادا را دادند. این مناسبت هر سال در روز اول ماه جولای (۱۰ تیر) در سراسر کانادا و از سوی کانادایی‌ها، در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود.

با تصویب قانون بریتانیای شمال آمریکا، کنفدراسیون کانادا در ۱ جولای ۱۸۶۷ با زدن زنگ‌های کلیسای جامع سنت جیمز در تورنتو و آتش بازی و چراغانی، گشت و گذار، نمایش‌های نظامی و موسیقی و سایر تفریحات جشن گرفته شد.

فستیوال موسیقی آر بی سی بلوز فست (RBC Bluesfest)

فستیوال موسیقی آر بی سی بلوز فست، یک فستیوال سالیانه در ماه جولای است که در مرکز شهر اوتاوا پایتخت کانادا برگزار می‌شود. در حالی که این فستیوال به‌طور عمده روی موسیقی بلوز در ابتدا تمرکز داشت، اما به‌طور فزاینده‌ای در سال‌های اخیر، فعالیت‌های پاپ و راک را به نمایش گذاشته است. بلوزفست بزرگ‌ترین جشنواره بلوز در کانادا و دومین در آمریکای شمالی است.

این جشنواره اولین بار در سال ۱۹۹۴ در پارک میجرز هیل (Majors Hill Park) با اجرای کلارنس کلمونز و جذب ۵ هزار تماشاگر برگزار شد.

فستیوال موسیقی آر بی سی بلوز فست ۲۰۱۸ در تاریخ ۵ تا ۱۵ جولای (۱۴ تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال موسیقی سیتی فولک (CityFolk Festival)

فستیوال موسیقی سیتی فولک، یک فستیوال موسیقی فولکلور سالیانه است که در ماه سپتامبر در شهر اوتاوا برگزار می‌شود. در حالی که ریشه‌های این رویداد چهار تا پنج روزه در موسیقی محلی کانادایی قرار دارد، اما از سال ۲۰۱۱ اجراهای مختلفی مانند هیپ هاپ و بلوز به آن اضافه شده است. علاوه بر اجرای موسیقی، این جشنواره شامل غرفه‌های صنایع دستی محلی، فستیوال غذا و یک رویداد به نام ماروست است که شامل کنسرت‌های رایگان استعدادهای در حال ظهور می‌شود.

فستیوال موسیقی سیتی فولک ۲۰۱۸ در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ سپتامبر (۲۱ تا ۲۵ شهریور ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال بین‌المللی انیمیشن اوتاوا

فستیوال بین‌المللی انیمیشن اوتاوا جشنواره‌ای مربوط به فیلم‌های انیمیشن است که اولین بار در سال ۱۹۷۶ و در اوتاوا، کانادا برگزار شد. در این جشنواره جوایزی به انیمیشن‌های برتر اهدا می‌شود. این فستیوال هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

پامپکین فرنو (Pumpkinferno)

در پامپیکن فرنو، نمایشگاهی که هر سال در اواخر ماه سپتامبر یا اوایل ماه اکتبر در دهکده آپر کانادا (Upper Canada Village) برگزار می‌شود، می‌توانید بیش از هفت هزار اثر هنری ساخته شده با کدو حلوایی با دست را در مسیر یک کیلومتری مشاهده کنید که در طول شب در پس زمینه تماشایی قرن نوزدهمی می‌درخشند.

پامپکین فرنو ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۸ سپتامبر (۶ مهر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال قصه گویی کودکان اوتاوا

قصه گویی یکی از اشکال باستانی هنر است. برای شنیدن یک داستان باید آن را در قلب و ذهن، بدن و روح حس کرد. فستیوال قصه گویی کودکان اوتاوا هر سال در ماه نوامبر به‌صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهر اوتاوا برای کودکان برگزار می‌شود.

فستیوال قصه گویی کودکان اوتاوا ۲۰۱۸ در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

نورهای کریسمس در کانادا (Christmas Lights Across Canada)

موزه‌های ملی، آثار تاریخی و دیگر نقاط برجسته شهر، زمینه‌ای کامل برای نورپردازی کریسمس را فراهم می‌سازند که بلوار کنفدراسیون را روشن می‌کنند و شکوه و جلال ساختمان‌های مجلس، جلوه‌های زمستانی جادویی را به نمایش می‌گذارند. هر سال در شهر اوتاوا در طول یک ماه از دسامبر تا ژانویه به مناسبت سال نو، ساختمان‌های مهم شهر، با نورپردازی‌های چشمگیر و جذاب تزئین می‌شوند.

اسکی در کانال ریدو

کانال ریدو در فصل زمستان در شهر اوتاوا زمینی طبیعی برای اسکیت فراهم می‌کند. علاقه‌مندان بسیاری در ماه ژانویه تا مارس برای اسکیت سواری در بزرگ‌ترین زمین‌های یخی دنیا به این شهر سفر می‌کنند.

فستیوال زمستانی وینترلود (Winterlude)

وینتر لود، یک فستیوال زمستانی سالیانه است که از سال ۱۹۷۹ در ماه فوریه به مدت سه هفته در اوتاوا برگزار می‌شود. این رویداد یکی از مهم‌ترین رویدادهای گردشگری اوتاوا است و هر ساله صدها هزار بازدیدکننده را جذب می‌کند.

تمرکز اصلی فستیوال بر اسکیت کانال ریدو است که در مسیری ۷٫۸ کیلومتری (حدود ۵ مایل) انجام می‌شود. یکی دیگر از مکان‌های فستیوال، پارک کنفدراسیون است که بیشتر به‌عنوان باغ کریستال شناخته می‌شود و محل رقابت‌های مجسمه‌سازی یخ، سالن یخ و کنسرت‌های موسیقی است. این فستیوال همچنین شامل نمایشگاه‌های ویژه در موزه‌های اوتاوا نیز می‌شود.

فستیوال زمستانی وینترلود ۲۰۱۹ در تاریخ ۱ تا ۱۸ فوریه (۱۲ تا ۲۹ بهمن ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

ماراتن گتینو لوپت (Gatineau Loppet)

گتینو لوپت، یک ماراتن اسکی در سراسر کانادا است. این مسابقه از سال ۱۹۷۹ به‌صورت سالیانه در ماه فوریه برگزار می‌شود. مسیر ۵۰ کیلومتری مسابقه از پارک گتینو (Gatineau Park) در نزدیکی مرکز اوتاوا با حضور بیش از ۳ هزار اسکی باز از ۲۰ ملیت مختلف آغاز می‌شود.

ماراتن اسکی کانادایی

ماراتن اسکی کانادایی یک تور اسکی است. این ماراتن، سالانه در ماه فوریه در شمال رودخانه اوتاوا بین مناطق مونترآل و اوتاوا، پایتخت کانادا برگزار می‌شود و معمولا مسافت آن ۱۶۰ کیلومتر است. با اینکه این یک تور اسکی است نه مسابقه‌ای اما شرکت‌کنندگان، با انتخاب یک سطح دشواری و تلاش برای رسیدن به آن هدف، یکدیگر را به چالش می‌کشند.

این ماراتن، که از سال ۱۹۹۰ میلادی در حال برگزاری است، طولانی‌ترین در نوع خود در جهان به‌شمار می‌آید. ماراتن اسکی شامل ۱۰ بخش از طول‌ها و سطح سختی مختلف است که می‌تواند در طول دو روز (پنج مرحله در روز) یا به‌صورت جداگانه در روزهای بعد انجام شود. بسته به سال، جهت مسابقه ممکن است متفاوت باشد.

ماراتن اسکی کانادایی ۲۰۱۹ در تاریخ ۸ تا ۱۰ فوریه (۱۹ تا ۲۱ بهمن ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس هزینه هتل‌ها

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس هزینه هتل‌ها، ماه‌های زمستانی و بهاری سال است.

منبع besttimetogo travel.usnews thebesttimetovisit kojaro