Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

پلیس تورنتو: در حال حاضر مدرکی دال بر ارتباط داعش با تیراندازی دنفورت در دست نیست!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در پی منتشر شدن گزارش هایی مبنی بر قبول مسوولیت کشتار جمعی یکشنبه شب گذشته توسط داعش، مارک ساندرز، فرمانده پلیس تورنتو بیانیه ای به این شرح منتشر کرد:

از یکشنبه شب به اینسو کلیه واحدهای پلیس تورنتو در تحقیقات شرکت داشتند. ما از همکاری مجریان قانون در سطوح مختلف برخوردار بوده و من به طور منظم اطلاعات به روز شده را دریافت کرده ام. در این مرحله، هیچ مدرکی که این ادعا را ثابت کند، در دست نداریم. اطلاعات دقیق در مورد تحقیقات تنها توسط پلیس تورنتو منتشر خواهد شد. ما همچنان به بررسی و تحقیق، از جمله گفتگو با افردی که آقای حسین را می شناختند، بررسی فعالیت های آنلاین و همچنین سابقه سلامت روانی او ادامه خواهیم داد.

پلیس تورنتو در عین حال از مرتبط دانستن و یا تکذیب ارتباط واقعه با تروریسم خودداری کرد.

به گزارش رویترز، داعش با صدور بیانیه مسوولیت تیراندازی در خیابان دنفورت تورنتو را به عهده گرفته و فیصل حسین را یکی از سربازان خلافت اسلامی معرفی کرد.

جان توری، شهردار تورنتو با تاکید بر اینکه داعش مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده گفت: معتقدم بایستی منتظر پایان تحقیقات و اعلام رسمی نتیجه آن باشیم.

انگیزه اقدام وحشیانه فیصل حسین همچنان مشخص نیست. زیرا به گفته رالف گودل، وزیر امنیت عمومی، نامبرده دارای سوء سابقه کیفری نبود.

منبع: CBC