Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

کلگری، بهترین شهر برای مهاجرین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری یکی از مناسب ترین شهر های کانادا برای مهاجرین است. به نقل از Further Digital Marketing، کلگری پس از تورنتو و ونکوور، در رتبه سوم بهترین شهرهای کانادا قرار دارد.

طبق آخرین گزارش زیست پذیری The Economist، که کلگری، تورنتو و ونکوور را در میان پنج شهر مناسب برای زندگی قرارداده است، محققان به این نتیجه رسیده اند که این سه شهر از لحاظ کیفیت زندگی بهترین شهرهای دنیا هستند.

در گزارش آمده است:”جایی برای تعجب  نیست که این شهرها برای مهاجرینی که قصد تغییر محل زندگی دارند، در اولویت قرار دارند. نقل مکان از کشوری به کشور دیگر کار آسانی نیست، و برای اینکه در شهر جدیدتان حس غریبی یا انزوا به شما دست ندهد، بهتر است از قبل اطلاعاتی را درباره آن داشته باشید.”

حال میخواهیم با هر کدام از سه شهر بیشتر آشنا بشویم:

کلگری

اگرچه اقتصاد کلگری از قدیم توسط صنعت نفت حمایت شده است، اما مالیات کم،فرصت پیشرفت را برای تعداد زیادی از شغل ها و صنف ها به صورت گسترده فراهم کرده است. این یعنی مهاجرینی که در زمینه ای تخصص دارند، به راحتی می توانند مشغول به کار شوند.

کلگری به عنوان دروازه ای برای Rocky Mountains، هم تفریحات فضای باز جذاب زیادی را ارائه می دهد، و هم برای کسانی که می خواهند از تعطیلات خود بی سر و صدا لذت ببرند، مقاصد هنری و فرهنگی زیادی را در بر می گیرد.

از این سه شهر تمجید شده توسط گزارش The Economist، کلگری کم خرج ترین شهر است. چرا که اجاره خانه ماهانه در کلگری 20 درصد کمتر از تورنتو، و 25 درصد کمتر از ونکوور است.

مهاجرینی که تصمیم به زندگی در آلبرتا می گیرند، می توانند از بیمه طرح سلامت آلبرتا نیز بهره مند شوند، البته در صورتی که بیش از یکسال در کانادا ساکن باشند.

تورنتو

در تورنتو موقعیت های شغلی بسیاری وجود دارند؛ از اقتصاد گرفته تا فیلمسازی، بیوتکنولوژی و تجارت، و صنعتهای محبوبی همچون رسانه و IT. تورنتو کمی پر جمعیت تر از کلگری است، اما لوکس ترین امکانات ممکن را برای مهاجرین فراهم می کند.

در تورنتو، خرج زندگی بسیار کمتر از دیگر شهرهای محبوب مهاجرین مانند نیویورک و لندن است. هزینه مسکن و حمل و نقل در برای مردم این شهر محبوب، 25 درصد ارزان تر است. احتمالا به همین دلیل است که این شهر بافتهای گوناگون بین المللی را به خود جذب کرده است. نیمی از جمعیت کنونی تورنتو را مهاجرین تشکیل می دهند و مردم بیش از 230 ملیت متفاوت، تورنتو را خانه خود می دانند.

ونکوور

ونکوور نیز یکی از شهرهای چندفرهنگی کانادا به شمار می آید و به واسطه طبیعت و فرهنگش، مورد استقبال بسیاری از مهاجرین واقع شده است. زبان مادری نیمی از جمعیت ونکوور،  زبانهای غیرانگلیسی است.

این شهر که توسط کوهستانها احاطه شده و از سه جهت با جریان های گرم اقیانوسی همسایه است، آب و هوای متعادلی را نیز داراست. این شهر میزبان برنامه های اسکی، اسنوبوردینگ، موج سواری و تماشای وال ها است.

بیمه های سلامت در این شهر توسط طرح خدمات پزشکی بریتیش کلمبیا پشتیبانی می شوند. البته در صورتی که اجازه نامه کاری شما شش ماه اعتبار داشته باشد.

در میان 3 تا ازبهترین شهرهای دنیا برای زندگی، ونکوور تمامی امکانات را در زمینه تحصیل، سلامت، فرهنگ و محیط زیست را در اختیار دارد و برای مهاجرینی که به خاطر رشد اقتصادی به کانادا علاقه دارند، بهترین مقصد برای زندگی است.

منبع: Dailyhive