Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

صاحب خانه شدن در 7 شهر کانادا برای جوانان غیرممکن است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با اینکه ونکوور به عنوان شهری گران برای صاحب خانه شدن جوانان به شمار می رود، اما گزارش اخیر Point2Homes ثابت کرده است که این مشکل نه فقط در ونکوور، بلکه در 7 شهر دیگر کانادا نیز وجود دارد، چنان که حتی پس انداز برای پرداخت اولیه مسکن برای زوج های جوان عملا غیرممکن است.

در گزارش آمده است:” تفاوت میان مبلغی که جوانان فکر می کنند باید در مرحله اول پرداخت کنند، با آنچه در واقعیت وجود دارد، بسیار زیاد است.”

نمودار Point2 Homes

اگرچه حداقل مبلغ اولیه در ونکوور به 300 هزار دلار می رسد، اما طبق گزارشات اخیر، 80 درصد جوانان تصور می کنند که تنها به مبلغی زیر 100 هزار دلار نیاز دارند.

در تورنتو نیز میان تصورات و واقعیت اختلاف زیادی وجود دارد. در این شهر میانگین پرداخت اولیه کمی بیشتر از 62 هزار دلار است، اما 70 درصد جوانان مبلغی پایین تر از 50 هزار دلار را در نظر دارند.

طبق این گزارش، جوانان برای پرداخت مبلغ اولیه در این بخش ها، باید 14 تا 35 سال پس انداز کنند:

  • غرب ونکوور، بریتیش کلمبیا
  • ونکوور، بریتیش کلمبیا
  • شمال ونکوور، بریتیش کلمبیا
  • برنابی، بریتیش کلمبیا
  • اوک ویل، انتاریو
  • ریچموند هیل، انتاریو
  • ریچموند، بریتیش کلمبیا

نکته تسلی بخش

با تمام اینها، مبلغ مورد نیاز برای پرداخت اولیه در شهرهای بزرگ کشور بسیار متنوع است. این یعنی خرید خانه برای جوانان در بعضی از این شهرها قابل تصور است اما در بعضی از آنها این کار غیرممکن است.

صاحب خانه شدن در ونکوور، که هشتمین شهر پرجمعیت کشور است، برای جوانان کار بسیار دشواری است، چرا که آنها اگر 20 درصد از درامد خود را پس انداز کنند (آن هم با وجود هزینه های بالای ونکوور)، باید حدود 20 سال به این کار ادامه بدهند تا در ونکوور صاحب خانه شوند. طبق گزارش Point2 Homes، مدت زمان نیاز برای پس انداز در دیگر شهرهای بزرگ کشور، بسیار کمتر است.

خرید خانه در تورنتو نیز ممکن است برای زوجهای جوان غیر ممکن به نظر برسد، اما در مقایسه با ونکوور، این کار امکان پذیر است. برای خرید خانه در بزرگترین مرکز تجاری کشور، تنها حدود 5 سال پس انداز لازم است.

برای خرید خانه در Mississauga و Brampton در انتاریو به 3 سال و نیم پس انداز احتیاج دارید. ادمونتون آلبرتا (11 ماه)، وینی پگ مانیتوبا (13 ماه) و اتاوای انتاریو (13 ماه)، می توانند برای جوانان آینده نگر، مناطق بهتری باشند.

منبع: Dailyhive