Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

عربستان سعودی تمام برنامه های درمانی خود در کانادا را متوقف و بیمارانش را از کشور خارج کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز به روز تنش های میان کانادا و عربستان سعودی بر سر بازداشت فعالان حقوق بشر بیشتر می شوند و اکنون نیز عربستان سعودی اعلام کرد که تمامی برنامه های درمانی مرتبط به خود در کانادا را متوقف کرده است.

به نقل از Saudi Press Agency، در حال حاضر این کشور می خواهد بیماران سعودی را به بیمارستان هایی در خارج از کانادا منتقل کند. در ادامه خبر آمده است:” در این برنامه، امنیت بیمارانی که در کانادا بستری هستند اهمیت بسیار بالایی دارد. عملیات درمانی آنها در کشور دیگری ادامه پیدا خواهند کرد.”

تعداد افرادی که شامل این تصمیم می شوند، هنوز مشخص نیست. پس از آنکه وزیر امور خارجه کانادا در روز یکشنبه، نگرانی خود را مبنی بر دستگیری فعالان حقوق بشر (از جمله Samar Badawi) در مجموعه ای از توییت ها ابراز کرد، عربستان سعودی نیز تمامی معاملات و سرمایه گزاری ها در کانادا متوقف کرد. وزیر امور خارجه، Chrystia Freeland گفت:” کانادا تا ابد از حقوق بشر دفاع می کند و در سراسر جهان، حقوق زنان به منزله حقوق بشر است.”

همچنین عربستان سعودی سفیر کانادا را نیز به علت بالاگرفتن تنش ها اخراج کرد و به او 24 ساعت فرصت داد تا از کشور خارج شود. روز دوشنبه نیز اعلام شد که “آموزش، بورسیه و فلوشیپ” برای دانشجویان سعودی در کانادا متوقف شده است. تمام دانش آموزان سعودی که در کانادا تحصیل می کنند، به کشورهای دیگر منتقل می شوند.

از روز 13 آگوست نیز تمامی پروازهایی که به تورنتو می روند و یا از تورنتو می آیند، لغو خواهند شد.

منبع: Dailyhive