Tuesday, April 16, 2024
1.9 C
Calgary

آنچه باید از گواهی کشت خُرد ماریجوانا بدانید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آوازه کارخانه های بزرگ ماریجوانا پیش از قانونی شدن، در سراسر کشور پیچیده است، اما هنوز ورود صاحبان کشت خرد به بازار لازم است.

کشت خُرد (Micro-cultivation)

سازمان سلامت کانادا مجموعه ای از موارد کسب گواهی را برای کشت خرد، استاندارد، گلخانه ای و بوته شاهدانه مطرح کرده است.

در کشت خرد به تولید کنندگان ماریجوانا، مجوز داده می شود تا در مساحت 200*200 متر مربع، کار کشت را انجام دهند. این اندازه شامل کشاورزی عمودی نیز می شود.

هنوز محدودیتی برای تعداد گواهی کشت خرد متعلق به هر نفر وجود ندارد و موردی نیز در مالکیت دو محل کشت خرد مجاور نیست (البته این موضوع ممکن است منتهی به قوانین منطقه بندی شهرداری شود).

گواهی های کشت خرد پس از قانونی اعلام شدن ماریجوانا در کانادا در 17 اکتبر، صادر خواهند شد.

موانع

ظاهرا فرایند کسب مجوز کشت خرد خیلی هم دشوار نیست . به نقل از قوانین سلامت کانادا، در بازار قانونی ماریجوانا داشتن سابقه جنایی نمی تواند عاملی برای جلوگیری از تولید افراد باشد.

طبق قوانین، وجود حصارکشی الزامی است، چرا که افراد باید بدانند که پول خود را در محلی با زیربنای مناسب خرج کرده اند.
بعد از اخذ گواهی، به مرحله عرضه محصول می رسیم که با توجه به اینکه باید با استانداردهای دولت همخوانی داشته باشند، کار دشواری به نظر می رسد.

هزینه

مدیر سازمان مستقل ماریجوانای بریتیش کلمبیا، Travis Lane، بر این باور است که اگر فردی یک قطعه زمین 1500 فوت مربع برای کاشت شخصی با مجوز ACMPR دارد، می تواند با هزینه کردن 50 هزار دلار به سیستم جدید دسترسی پیدا کند.

افراد می توانند با 500 هزار دلار و نصب 130 لامپ، سیستم کنترل دما و مانیتورینگ داده ها، محل کشت خود را برای کسب چندین مجوز دیگر گسترش دهند. Lane گفت:” انجام این ریزه کاری ها در پیرامون محل انجام کشت خرد هیچ ایرادی ندارد. اما اگر می توانید چند میلیون دلار خرج کنید، بهتر است به دنبال اخذ گواهی استاندارد باشید.”

گلخانه

Lane می گوید که اگر افراد صاحب کشت، درصدد اخذ گواهی گلخانه برآیند، می توانند به صورت دائمی به کار کشت بپردازند. گلخانه باید در یک محل کشت جدا باشد، در نتیجه افراد پس از کسب گواهی، می توانند زمین کشت خود را به دو قسمت تقسیم کنند و یا یک قطعه زمین دیگر خریداری نمایند.

نام تجاری

آقای Lane می گوید:” مهم ترین نکته متفاوت بودن است.” این کار می تواند با ارائه محدود یا فصلی محصولات، شخصیت شرکت، حضور در اجتماع و مسئولیت پذیری انجام شود. وی ادامه داد:” بهتر است روش کار خود را به فرم منحصر به فرد در بیاوریم. اگر صاحب کشت خرد هستید و محصولات خود را به صورت ارگانیک تولید می کنید، و یا از هرگونه امکانات دیگری برای این کار استفاده می کنید، حتما آنها را بر روی لیبل برند محصول خود حک کنید تا جزوی از هویت محصول شما باشند.”

این نحوه کار با صنعت آبجوی دست ساز مقایسه می شود، و انتظار می رود همان طور که از این صنعت حمایت شد، قوانین بریتیش کلمبیا از کشت ماریجوانا نیز حمایت کنند.

یکی از امتیازات تهیه خانگی آبجو و همچنین مواد غذایی که مستقیما از مزرعه به خانه آورده می شوند، این است که شما می توانید در عموم از تهیه کنندگان این محصولات راجع به نحوه تولید محصولاتشان سوال کنید.

در حال حاضر تولید و مصرف ماریجوانا در عموم مجاز نیست و صاحبان کشت مجاز به فروش محصولات خود نیستند.

کلید موفقیت

با رشد صنعت ماریجوانا و کشت خانگی، Lane امیدوار است تغییرات مثبتی در زمینه کمک به صاحبان کشت خرد ایجاد شود. این تغییر می تواند باعث ایجاد رقابت بین صاحبان کشت خرد و شرکت های بزرگتر شود؛ درست مانند آنچه در صنعت آبجو و شراب می بینیم. نوآوری و جلوگیری از خرج بیش از حد در اوایل کار، از دیگر راه های موفقیت هستند.

در این کار باید بسیار منظم بود و همه چیز را به درستی انجام داد. به این کار مانند هر کار استارت-آپ دیگری نگاه کنید. حتی اگر مدتی است به کار کشت پرداخته اید، بدانید که اکنون کار جدیدی را آغاز کرده اید.

انتخاب یک مشاور

Lane گفت:” اولین پیشنهاد من این است که به تعدادی از تولید کنندگان سر بزنید و از قیمت ها آگاه شوید. منابع مورد اعتماد را بشناسید و کار آنها را دنبال کنید و به دنبال درک درستی از کارخانه ای باشید که می خواهید با آن همکاری کنید. همچنین برای افرادی که به دنبال دایر کردن محل های کشت هستند، پیدا کردن یک متخصص کشت یک امتیاز بزرگ است.”

منبع: Dailyhive