Thursday, April 18, 2024
-2.7 C
Calgary

بازار مسكن كلگرى در چه حالى است و به چه سمتى مى رود؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

در ماه جولاى ٢٠١٨، روند بازار تقریبا همانى بود كه در طول سال جارى در جریان بود. تعداد معاملات ٥٪ كاهش داشت و به علت ازدیاد عرضه، تعداد كل خانه ها براى فروش در بازار افزایش یافت. این امر باعث فشار خفیف براى كاهش قیمت شد و شاخص قیمت ها ١.٩٪ نسبت به سال قبل افت كرد.

چالش بازار امروز كلگرى چیست؟

وقتى كه به آمار به طور دقیق نگاه می كنیم، یكى از چالش ها در حال حاضر، خانه اولى هاى با بودجه ٤٠٠ هزار دلار به پایین هستند كه ١١٪ كاهش معاملات داشته است. این امر وقتى اثر مضاعف پیدا مى كند كه بدانیم تعداد زیادى از خریداران در بازار خانه اى در این بازه براى فروش در بازار دارند كه تا زمان فروش خانه خود، توان خرید ندارند.

براى پیش بینى بازار چه نمادی را باید تحت نظر داشت؟

یكى از نماد هاى مهم كه در روند بهبود اقتصادى باید دنبال كرد، نرخ خالى بودن آپارتمان ها است. در سال ٢٠١٦ این نرخ بالاى ٧٪ بود و تا امروز به ٦.٣٪ كاهش یافته است. این نشانه خوبى براى آینده بازار است. میانگین اجاره یك واحد دو خوابه در كلگرى ١٢٤٧ دلار است ( ١٩.٣٪ ارزان تر از ونكوور و ١١.٢٪ ارزان تر از تورنتو). نرخ خالى بودن در كلگرى رو به كاهش و اجاره ها رو به افزایش است.
نماد دیگرى كه باید در نظر گرفت، بهره بانكى است. اقتصادان بانك تى دی، یك افزایش مجدد نرخ در سال جارى را پیش بینى مى كند. این افزایش بر روى توانایى خرید خانه اولى تاثیر خواهد گذاشت.

این بازار براى شما به چه معنا است؟

فروشنده ها: باید با علم شرایط موجود، قیمت درخواستى كاملا رقابتى باشد. استفاده از یك مشاور املاك حرفه اى براى آماده و ارائه كردن عالى خانه در بازار حیاتى است. اگر قصد فروش خانه خود و خرید خانه جدید دارید، همچنان قیمت مناسب در زمان خرید مى تواند به نفع شما تمام شود، هر چند خانه خود را كمى ارزان تر بفروشید.

خریداران: تعداد زیاد خانه و قدرت چانه زنى بالا در بازار كنونى كلگرى، بازار را به نفع خریداران تغییر داده است و زمان مناسبى را براى خرید با قیمت مناسب فراهم كرده است.

مستاجرها: این نكته براى مستاجران مهم است كه بازار اجاره دیگر مانند دو سال پیش نیست و اجاره رو به افزایش است، اگر قصد خرید خانه دارید، ورود به بازار قبل از افزایش دوباره نرخ سود بانكى به نفع شما است.