Tuesday, April 23, 2024
2 C
Calgary

تمایل مردم کلگری به میزبانی المپیک 2026

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در روز 20 آگوست، یک نظرسنجی منتشر شد که اکثریت مردم با برگزاری مسابقات المپیک زمستانی 2026 در کلگری موافق هستند. البته تعدادی از مردم برای تصمیم گیری،نیاز به کسب اطلاع از میزان بودجه لازم دارند.

این همه پرسی از روزهای 23 تا 29 جولای برگزار شد و در آن با 500 نفر از اهالی کلگری تماس حاصل شد. 30 درصد از افراد به شدت موافق این برنامه هستند و 23 درصد نیز از این برنامه استقبال می کنند، و این بدین معناست که 53 درصد موافق میزبانی مسابقات هستند.

اما در مقابل، 23 درصد از افراد به شدت مخالف و 11 درصد مایل به میزبانی مسابقات نیستند.
13 درصد از شرکت کنندگان هنوز دو دل هستند، و نیمی از آنها اعلام کردند که برای تصمیم گیری باید از میزان بودجه لازم برای برگزاری مسابقات باخبر بود. تنها 1 درصد از مردم به سوال پاسخ ندادند و یا اعلام کردند که نمی دانند.

با اینکه اکثریت مردم کلگری موافق این برنامه هستند، اما تعداد زیادی از افراد موافق نیز نگران افزایش هزینه ها و مالیات بودند.

گروه No YYC Olympics اعلام کرد که 53 درصد رای مثبت، برای به تصویب رساندن این تصمیم کافی نیست. در گزارش این گروه آمده است:” وقتی موافقین و مخالفین یک طرح برابر هستند، در هیچ شهری آن طرح تصویب نمی شود. کمیته برگزاری مسابقات المپیک برای انتخاب یک شهر، نیاز به حمایت بیشتری از مردم آن شهر دارد.”

مسئولین قصد دارند در روز 13 نوامبر از یک همه پرسی دیگر رونمایی کنند تا نظر نهایی مردم را درباره تمایل به برگزاری مسابقات المپیک در کلگری بسنجند. البته مخالفین این طرح معتقدند تا زمانی که اطلاعات دقیق نحوه برگزاری مسابقات منتشر نشود، نظر مردم آگاهانه نخواهد بود.

این همه پرسی در ساعت 9 صبح سه شنبه، در شورای برگزاری المپیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: Dailyhive