Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

تاریخچه شیرهای مجسمه ای Centre Street

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شیرهای Centre Street از زمان ساختشان (سال 1916)، ظاهر اروپایی به کلگری بخشیده اند. این مجسمه ها تاریخچه بسیار جالبی دارند.

در گذشته، هزینه های بالای پل Centre Street باعث شده بود که هیچگونه تزئیناتی در این پل وجود نداشته باشد. اما وقتی که یکی از اعضای شورای شهر، مجسمه ی شیری زیبا را در مقابل خانه یک آهنگر به نام James L Thompson دید، تصمیم گرفت که ایده نصب این مجسمه در پل Centre Street را مطرح کند.

https://www.instagram.com/p/Bm1PFWZgSeI/?utm_source=ig_web_copy_link

آقای Thompson تصمیم گرفت از شیرهای برنزی موجود در میدان ترافلگار لندن الگو بگیرد. او زمستان سال 1916 را روی پل با کار کردن روی مجسمه 12 هزار کیلویی خود گذراند. او پس از ساخت این مجسمه ها، برای ادای احترام به سابقه تاریخی کشور، تزئیناتی را نیز بر روی مجسمه ها انجام داد. گلهای رز انگلستان، شبدر ایرلند، بوته خار اسکاتلند، برگ افرای کانادا و سر یک گاومیش که نماد غرب است، از جمله این تزئینات هستند.

این مجسمه ها از زمان احداثشان، تحت تاثیر سردی و گرمی و شدت ترافیک پل بوده اند و این موضوع باعث شده است هر سال کمی شکننده تر شوند. در سال 1992، پل Centre Street تبدیل به یک دارایی تاریخی شد و در ادامه نیز مجسمه شیرها، بعنوان بخشی از کلکسیون هنر عمومی شناخته شدند.

در سال 1999، پل Centre Street برای انجام تعمیرات مسدود شد و مجسمه ها نیز در لیست نوسازی قرار گرفتند. بعد از انجام تعمیرات، مشخص شد که به جز شیر واقع در جنوب غربی پل، هیچکدام از شیرها جای کافی را برای نصب ندارند.

هم اکنون مجسمه شیر واقع در جنوب غربی پل، در مقابل ورودی ساختمان شهرداری کلگری قرار دارد. دو تا از مجسمه ها نیز در محفظه هایی مخصوص قرار دارند. این دو مجسمه بسیار آسیب پذیر هستند، لذا باید در جابجایی این مجسمه ها، دقت بسیار بالایی شود.

منبع: Dailyhive