Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

تعیین مالیات های سنگین برای ماشینهای کانادایی توسط ترامپ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، روز دوشنبه اعلام کرد که با مکزیک برای انجام تجارت به توافق های اولیه رسیده اند و گفت که این قرارداد، بخشی از “قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی” یا “NAFTA” است.

در توافق های اولیه اثری از کانادا نیست، اما روسای جمهور مکزیک و آمریکا درباره نقش کانادا در این قرارداد از طریق مکالمه تلفنی، مذاکره کرده اند. این مکالمه در کاخ سفید، با حضور مقامات ایالات متحده و خبرنگاران صورت گرفت.

رییس جمهور مکزیک، Enrique Pena Nieta، متذکر شد که “مایل است کانادا نیز در این قرارداد نقش داشته باشد”. ترامپ در جواب گفت که “به زودی مذاکرات با کانادا آغاز خواهد شد”.

او در ادامه گفت:” آنها [ کانادا] برای محصولات لبنی ما مالیات 300 درصدی تعیین کرده اند. همه می دانیم که این برای ما قابل قبول نیست. من فکر میکنم تنها کاری که می توان در مقابل کانادا انجام داد، این است که ما نیز مالیات های سنگینی را برای ماشینهای کانادایی تعیین کنیم. دو راه وجود دارد: تعیین مالیات سنگین برای ماشینها، یا رسیدن به توافق. البته باور کنید بالابردن مالیات برای ما راه بهتری است، اما این ممکن است به ضرر کانادا باشد.”

احتمال توافقات جداگانه

ترامپ در جریان صحبت راجع به قرارداد های احتمالی کانادا و ایالات متحده، متذکر شد که دولت او به کانادا شانس “عقد یک قرارداد جداگانه” را خواهد داد. او چیزی درباره جزئیات این قرارداد نگفت اما تاکید کرد که درباره “حضور کانادا در قرارداد با مکزیک” تصمیم خواهد گرفت.

تهدید “بسیار نگران کننده”

وزیر رشد اقتصادی کانادا، جیم ویلسون، در واکنش به صحبتهای ترامپ گفت:” صدها شغل در خطر هستند و ضروری است کشور ما در قرارداد NAFTA نقشی را ایفا کند.” او گفت که مالیات تعیین شده برای ماشینهای کانادایی “بسیار نگران کننده” است. تاکید ویلسون بیشتر بر انتاریو بود، چرا که در آنجا یک پنجم از مشاغل به تجارت کانادا و آمریکا وابسته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا، Chrystia Freeland، اعلام کرد که فردا برای “ادامه مذاکرات” به واشنگتن سفر خواهد کرد.

منبع: ِDailyhive