Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

پیش بینی سازمان محیط زیست از آب و هوای زمستان کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Farmers’ Almanac آب و هوای سردی را برای زمستان کانادا پیش بینی کرد، اما سازمان محیط زیست کانادا انتظار دارد هوای این کشور کمی متعادل تر باشد. طبق گفته های دیوید فیلیپس، اقلیم شناس برجسته، هوایی “ملایم تر از معمول” در انتظار کانادا است و این به سبب الگوی هوایی “ال نینو” است.

الگوی هوایی “ال نینو” به صورت موجی از گرما، از سمت اقیانوس آرام وارد کشور و باعث بارش بیشتر در برخی از نقاط کره زمین خواهد شد. فیلیپس معتقد است که میزان شدت ال نینو “ضعیف تا متوسط” خواهد بود. با اینکه کانادا دومین کشور پر برف جهان است، اما زمستان امسال به سرمای زمستانهای گذشته نخواهد بود.

در سالهای 2010 و 2016 نیز زمستان کانادا با الگوی هوایی “ال نینو” همراه بود، و زمستانهای آن دو سال جزو گرمترین زمستانهای تاریخ کانادا شدند. به همین دلیل، فیلیپس انتظار هوای بسیار متعادل تری نسبت به سال گذشته را دارد.

فیلیپس گفت که دلیل تفاوت پیش بینی سازمان محیط زیست و Farmers’ Almanac این است که سازمان محیط زیست، با توجه به دمای آب پیش بینی هوا را انجام می دهد. اما پیش بینی های Farmers’ Almanac بر پایه علم خورشیدی، اقلیم شناسی و شهاب شناسی است.

فیلیپس گفت:” بهتر است امسال مردم کانادا، مهاجرت و خواب زمستان را فراموش کنند و بیرون از منازل خود از هوای ملایم پاییزی لذت ببرند.”

منبع: Dailyhive