Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

کلگری برای المپیک زمستانی ۲۰۲۶ آماده می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید نیازی به گفتن نباشد که برگزاری المپیک زمستانی یک رویداد مهم برای هر شهری است. حتی برای شهری که بزرگترین برنامه‌های ورزشی فضای باز در دنیا را میزبانی می‌کند، میزبانی دوباره المپیک زمستانی باعث رونق گرفتن بخش‌های مهمی از شهر خواهد شد.

با این که هنوز میزبان المپیک زمستانی ۲۰۲۶ هنوز به طور رسمی انتخاب نشده است اما به نظر می‌رسد دپارتمان توریسم کلگری به طور کامل آمادگی برنده شدن این میزبانی را دارد. در پی تصمیم شورای شهر کلگری برای به همه‌پرسی گذاشتن میزبانی، دپارتمان توریسم سایتی برای اعلام جزئیات منافعی که در طول این رویداد ۵۰ روزه نصیب شهر خواهد شد را راه‌اندازی کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت، کل پروژه المپیک زمستانی در طول یک سال منجر به ایجاد ۲۲۰۰ شغل خواهد شد، ۲ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی اضافه خواهد کرد، درآمد ۲۷۰ میلیون دلاری از بازدیدکنندگان در طول بازی‌ها کسب خواهد شد و در سال‌های بعدی هم درآمد ۳۲۰ میلیون دلاری قابل پیش‌بینی است.

المپیک زمستانی ۲۰۲۶

عنوان سایت Ultimate Host 2026 است و در آن ویدئوهایی از صاحبان کسب و کار و رهبران تاثیر گذار شهر گنجانده شده است و در کنار آن توضیحاتی راجع به منافعی که عاید شهر خواهد شد ارائه شده است. آنطور که این این کلیپ‌ها و آمارهای موجود در سایت نشان می‌دهند، دپارتمان توریسم کلگری از شهروندان می‌خواهد که در همه‌پرسی ۱۳ نوامبر رای مثبت دهند.

کلگری پیش از این در سال ۱۹۹۸ میزبان المپیک زمستانی بوده و از بسیاری جهت‌ها مثل سازه‌های مورد نیاز آمادگی لازم را دارد. گفته می‌شود شهر ساپورو ژاپن که پیش از این آمادگی خود را برای میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۶ اعلام کرده بود به دلیل وقوع زلزله از پیشنهادش صرف نظر کرده و برنامه‌های خود را معطوف به المپیک ۲۰۳۰ کرده است. از دیگر شهرهایی که پیشنهاد خود را مطرح کرده‌اند می‌توان به ارزروم ترکیه، استکهلم سوئد و سه شهر از ایتالیا اشاره کرد. با این حال تا اعلام میزبان اصلی المپیک زمستانی ۲۰۲۶ باید یک سال صبر کرد.

منبع: Dailyhive