Tuesday, April 23, 2024
2 C
Calgary

بارش غیرمنتظره برف ۴۰ سانتیمتری در اکتبر؛ کلگری متوقف نشد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهر کلگری را هم می‌توان یک سرزمین عجایب زمستانی توصیف کرد و هم آن را یک کابوس یخی دانست، البته جواب بستگی به شخصی دارد که از او سوال خواهید کرد. بارش غیرمنتظره برف چیزی نیست که اهالی کلگری با آن غریبه باشند.

این یک مساله بدیهی است که برف فراوانی در این شهر می‌بارد. ما در مورد بارش سبک غبارگونه برف که شهر را در یک لفافه سفید زیبا می‌پیچد صحبت نمی‌کنیم بلکه داریم در مورد بارش غیرمنتظره برف و بارش سنگین به ارتفاع ۴۰ سانتیمتر درست مانند برف ماه ژانویه صحبت می‌کنیم که باریدنش حتی حس گرما را هم از سرتان به در می‌کند اما الان در ماه اکتبر هستیم و بسیاری از اهالی کلگری و خصوصا اتوبوسداران  فکر نمی‌کردند که به این زودی باید چرخ‌های مخصوص برف ماشین‌های خود را از انبارها بیرون بیاورند. پس مشخص است وضعیت خیابان‌ها کاملاً لغزنده و به‌هم ‌ریخته است.

پیاده‌روها هم با وجود آن همه برفی که درمدت کوتاهی باریده است و جایی هم برای پارو کردن و انباشتنش نیست  دست کمی ازخیابان‌ها ندارند و این مساله را هرکسی که تصمیم گرفته از رانندگی صرف نظر کند و پیاده برود به طور حتم متوجه خواهد شد.

اما درمیان هرج ومرجی که از باریدن این برف سنگین ناشی شده است تعداد اندکی از کانادایی‌های واقعی را می توان دید. اهالی کلگری درست مانند قهرمانان افسانه‌های سرزمین‌های شمالی از میان برف‌ها راه خود را بازمی‌کنند و با سبک اسکی سرعتی در هرقدم به مقصد خود نزدیک می‌شوند.

منبع: dailyhive