Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

سقف معافیت از تعرفه گمرکی خرید کانادایی‌ها از آمریکا تا ۱۵۰ دلار افزایش یافت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قرارداد جدید تجاری کانادا با ایالات متحده آمریکا به مردم کانادا تا میزان ۱۵۰ دلار امکان خرید اینترنتی معاف از تعرفه گمرکی می‌دهد. امضای قرارداد جدید تجاری بین کانادا، مکزیک و ایالات متحده خبرهای خوبی برای کانادایی‌هایی دارد که خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند.

این قرارداد جدید موسوم به USMCA (NAFTA سابق) سبب افزایش میزان معافیت تعرفه گمرگی برای کانادا از ۲۰ دلار به ۱۵۰ دلار می‌شود. این بدان معنی است که کانادایی‌هایی که به صورت اینترنتی اقدام به خریداری کالاهای آمریکایی می‌کنند برای خریدهایی به میزان ۱۵۰ دلار یا کمترمجبور به پرداخت تعرفه گمرکی  خرید نخواهند بود.

توافق USMCA خاطرنشان می‌کند که تغییر در تعرفه گمرکی به خریدهای انجام شده از طریق سیستم‌های فناوری اطلاعات تعلق می‌گیرد که به روند مربوط به تحویل کالاها سرعت می‌بخشند. این یعنی اینکه تغییر تعرفه‌ها شامل حال خریدارانی نمی‌شود که به طور فیزیکی به آمریکا سفر می‌کنند و خریدهای خود را در آن سوی مرز انجام می‌دهند.

خریداران کانادایی که به مدت ۲۴ ساعت در آمریکا اقامت کنند به میزان ۲۰۰ دلار مشمول معافیت گمرکی می‌شوند. این مبلغ برای کسانی که ۴۸ ساعت در آمریکا اقامت داشته باشند به ۸۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

قرارداد جدید USMCA به طور رسمی در تاریخ ۲۹ سپتامبر به امضا رسید.

بر طبق بیانیه مشترک این ۳ کشور قرارداد USMCA برای کارگران، کشاورزان، دامپروران و صاحبان کسب وکار امکان دادو ستد در سطوح بالای تجاری را فراهم خواهد آورد که منجر به ایجاد بازارهای آزادتر، معاملات به‌صرفه‌تر و رشد اقتصادی فزاینده در حوزه ما خواهد شد. این قرارداد همچنین سبب تقویت طبقه متوسط جوامع ما خواهد شد و امکان ایجاد شغل‌هایی با درآمد مقبول و فرصت‌های شغلی جدید برای تقریبا نیم میلیارد جمعیت ساکن آمریکای شمالی فراهم می‌کند.

منبع: dailyhive