Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

رهبر حزب سیاسی آلبرتا می‌گوید بدهی‌ها موضوع مهم‌تری از carbon tax است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استفان مندل (Stephen Mandel) رهبر حزب سیاسی ایالت آلبرتا با گفتن جمله «به طور ساده‌تر بهتر است بگوییم ما carbon tax را حذف خواهیم کرد» اظهار می‌کند که متوجه نمی‌شود چرا حزب موتلفه محافظه‌کار مساله carbon tax را تا این اندازه اغراق‌آمیز جلوه داده است در حالیکه موضوع بدهی‌های دولت بیشتر از مساله carbon tax به اعتبار ایالت لطمه وارد خواهد کرد.

روز شنبه مندل به حاضرین در مجمع عمومی سالانه حزب که در Edmonton برگزار شده بود اعلام کرد:

حقیقت امر این است که بیشترین نگرانی ما باید بر سر بدهی‌ها باشد. به طور ساده‌تر بهتر است بگوییم که ما carbon tax را حذف خواهیم کرد. همه فکر می‌کنند اوضاع به حالت عادی و متعادل خود برخواهد گشت اما اینطور نیست بلکه با مشکلاتی در این زمینه روبرو خواهیم بود.

مندل به گزارشگران رسانه‌ها گفته است در صورت برنده شدن در انتخابات و تشکیل دولت محلی به ریاست او حزب متبوعش carbon tax اعمال شده در قبوض گاز خانه‌ها و مراکز کسب وکار را حذف خواهد کرد.

او گفت روند اقدامات حزب متبوع او بیشتر به سمت وسوی پرداخت و تسویه این بدهی‌ها خواهد بود. همچنین افزود که حزب سیاسی او  در صورت برنده شدن در انتخابات محلی آلبرتا برنامه‌هایی را که منابع مالیشان از مالیات تامین می‌شود را از بین نخواهد برد.

روز شنبه حزب  لوایحی را به تصویب رساند که برای ایجاد و گسترش یک پایگاه کمپینی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و مندل انتظار دارد این کمپین در ماه ژانویه شروع به کار کند. هنگامی که از او پرسیده شد آیا مانند جیسون کنی (Jason Kenney )، رهبر حزب موتلفه محافظه‌کار، همه مسئولیت‌های اقدامات انجام شده برای تشکیل پایگاه کمپینی را به عهده خواهد داشت یا خیر در پاسخ گفت که روند تشکیل حزب سیاسی آلبرتا شامل تمام ۸۷ کاندیدایی خواهد شد که در انتخابات بهار آینده شرکت می‌کنند. او گفت:

همه ما مسئولیت داریم و این مسئولیت بزرگی خواهد بود.

لایحه کاهش بودجه دولتی مدارس خصوصی کنار گذاشته می‌شود

اعضا ۱۸ مورد لایحه را به بحث و بررسی گذاشتند و در آخر اکثر آن‌ها را با بحث‌های اندک یا بدون هیچ بحثی تصویب کردند. اگرچه ۲ مورد از این لوایح نیاز به بحث و بررسی‌های بیشتری خواهد داشت.

اعضای حزب به در دستور کار قرار گرفتن تصویب لایحه‌ای برای کاهش ۵۰ درصدی در میزان بودجه مالی اختصاص داده شده دولتی به مدارس خصوصی به ازای هر دانش‌آموز رای دادند که این میزان کمتر از۷۰ درصد کنونی است که توسط دولت ایالتی فراهم می‌شود.

آمریت ماتارو (Amrit Matharu) کاندیدای حزب سیاسی آلبرتا در حوزه انتخاباتی Edmonton-Meadows گفت اجرای اولیه این طرح به طور غیرعادلانه‌ای کانادایی‌های جدیدی را هدف قرار می‌دهد که ممکن است بخواهند فرزندان خود را به مدارس خصوصی بفرستند به این دلیل که این مدارس ارزش‌های مد نظر آن‌ها را بهتر منعکس می‌کنند.

باب فیلیپ (Bob Philp) قاضی بازنشسته که اکنون مدیر اجرایی مجتمع خرید Edmonton-City است هشدار داد که کاهش میزان بودجه می‌تواند حزب را وارد جریانات مربوط به بحران هویت سیاسی کند. او دریک مناظره در همین رابطه افزود:

این مساله برای ما به عنوان یک حزب و یک دولت محلی شدیدا خطرناک است. اگر ما بودجه مالی را کاهش دهیم این یعنی ما مرتکب یک خطای بسیار بسیار جدی شده‌ایم.

لایحه دیگری مبنی بر استقرار کمیته شهروندان برای بررسی جایگزین‌هایی به جای نظام انتخاباتی نخست نفری نیز با اختلاف تنها چند رای در جلسه رد شد. هرچند استیو ریکتز (Steve Ricketts) یک عضو حزب از منطقه Sherwood Park ایده نمایندگی نسبیتی را می‌پسندد اما با اینحال معتقد است که عملی کردن این سیاست در حالی که وارد روند انتخابات ایالتی می‌شویم کار عاقلانه ای نیست. او در ادامه گفت:

من تصور می‌کنم این کار سبب خواهد شد تا سایر اهداف اصلی ما به حاشیه رانده شوند، مثلا آن دسته از اهدافی که برای نظم بخشیدن به خزانه دولت محلی در نظر داریم. این موضوع خود دلیلی خواهد بود که مردم تصمیم بگیرند به رقبای ما رای بدهند.

لایحه‌ای در مورد به‌کارگیری یک مدل مالیاتی جدید تصویب شد.

عبارات به کار گرفته شده در توصیف این لایحه به اسم مالیات بر فروش اشاره نمی‌کند در عوض می‌گوید که رئیس حزب سیاسی آلبرتا اقدامات دولت در زمینه صرف هزینه و به کارگیری یک مدل مالیاتی متوازن و پایدار جهت حفظ جریان مداوم و قابل اتکای درآمدهای مالیاتی را بررسی و تحت نظارت قرار خواهد داد.

مندل اظهار کرد که حزب او نمی‌خواهد ایده مالیات بر فروش را بر مردم تحمیل کند. او ادامه داد که دولت جدید آلبرتا وضعیت مالی فعلی را تشریح کرده و سپس از مردم آلبرتا در مورد اینکه چه کارهایی لازم است انجام شود نظرخواهی خواهد کرد.

اعضای حزب مانند رهبر سابق و گرگ کلارک (Greg Clark) نماینده حوزه انتخاباتی Calgary-Elbow و کارا لویس (Kara Levis) کاندیدای پیشین رهبری حزب که اکنون نماینده حوزه انتخاباتی  Calgary-Klein است همگی در مورد لزوم اجرایی شدن مالیات بر مصرف صحبت کرده‌اند.

اگرچه مندل گفت در طول رقابت برای به دست گرفتن رهبری حزب باید مساله پرداخت carbon tax در میان رای‌دهندگان ساکن آلبرتا به همه‌پرسی گذاشته شود. اعضا لایحه‌ای را مطرح کردند که اجرای طرح درآمد افزوده را پیشنهاد می‌کند و  اجرای این طرح مزایایی برای افراد با درآمد پایین خواهد داشت و در عین حال انگیزه‌های آن‌ها را برای ادامه صرفه‌جویی در مصرف انرژی حفظ خواهد کرد. حدود ۴۸۵ عضو در مجمع عمومی سالانه برای امسال حضور یافتند.

منبع: cbc