Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

تعویق محکومیت معترضان Trans Mountain

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

محکومیت چهار معترضی که دسترسی به خط لوله Trans Mountain در ماه آگوست را سد کرده بودند به تعویق افتاده است.

Kathryn Cass، Deb Wood، Kira McLean و Brenda Morrice به جرم تخطی از حکم دادگاه و سد دسترسی به ترمینال محکوم شدند. قرار محکومیت دو هفته‌ای صادر شده از سوی Crown تا اواخر ماه اکتبر و به دنبال درخواست وکیل مدافع برای حکم کتبی به تأخیر افتاد.

در حال حاضر، ۱۶ نفر به دنبال اعتراض علیه ساخت خط لوله Trans Mountain، از جمله Jean Swanson، فعال برجسته و نامزد شورای شهر COPE، به زندان محکوم شده‌اند. در میان این چهار نفر که مجرم شناخته شده‌اند، سه نفر بالای ۵۵ سال، و یک نفر ۶۵ سال سن دارند.

Kris Hermes، هماهنگ‌کننده قانونی Protect the Inlet، گفت دو نفر از متهمان در محضر دادگاه اظهار داشتند که چرا مقاومت در برابر خط لوله اقدام مهمی است. Hermes همچنین گفت که درخواست محکومیت دو هفته‌ای برای جلوگیری از اعتراضات بیشتر است، اما این امر ضرورتی ندارد چرا که فعالان نیازی به اعتراض مجدد ندارند.

هرمس گفت: «دیگر نیازی به اقدامات بازدارنده نیست و این امر استراتژی معتبری برای محکومیت نیست. هیچ تهدید دیگری وجود ندارد».

در بیانیه‌ای که روز جمعه خارج از دادگاه اعلام شد، Cass دلایل خود برای تخطی از حکم دادگاه را اعلام کرد.

او گفت: «من همیشه از قوانینی که خیلی پیش از اینکه اجداد اروپایی‌مان پا به این سرزمین بگذارند وجود داشتند پیروری می‌کردم. درک من از این قوانین این است که هدف‌شان حمایت از سلامت زمین و آب این سرزمین است».

قرار بعدی دادگاه برای ۳۰ اکتبر تنظیم شده است.

منبع: thestar