Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

روبرو شدن با خرس های قطبی در Churchill Wild

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خاطرات Dax Justin از سفر به Churchill Wild‌:

این سفر خیلی سریع گذشت. زمانی که از پنجره به پایین نگاه می کردم، دو خرس قطبی را در فاصله نه چندان دور از محل فرود در Churchill Wild’s Dymond Lake Ecolodge دیدم.

پس از فرود، گروه شش نفری ما شروع به حرکت به سمت کلبه کرد، مسیری که تقریبا 10 دقیقه طول می کشید. ناگهان متوجه دو خرس قطبی شدیم که در حال دعوا کردن با هم بودند. آنها با فاصله ای نه چندان دور از ما پشت درخت ها بودند. دیدن این صحنه باعث توقف ما شد. زمانی برای صبر کردن و درآوردن دوربین ها نداشتیم، در نتیجه دیدن این لحظات تنها بین چند نفر از ما به اشتراک گذاشته شد. پدیدن دو خرس در حال جنگیدن و لگد زدن به برف منظره ای بود که حاضر نبودم از دست بدهم.

سوالی که بارها پرسیده بودم به ذهنم آمد: “آیا در این منطقه امنیت وجود دارد؟” دیدن درندگان قطب شمال از نزدیک آن هم برای اولین بار، قطعا باعث افزایش آدرنالین خون می شود. به دلیل راهنمایی های خوب، از همان اولین بار روبرو شدن با خرس ها، احساس راحتی در اطراف آنها داشتیم. گاهی اوقات ما به آرامی بطرف آنها می رفتیم و گاهی آنها با احتیاط به ما نزدیک شدند.

هنگامی که در تاندرا با خرس های قطبی روبرو می شوید، یک ارتباط غیرقابل توصیف جادویی بین شما و حیوان اتفاق می افتد. تعداد کمی از افراد این تجربه منحصر به فرد را به طور مفصل توضیح می دهند، چرا که تصور و توضیح دادن آن سخت است، اما من سعی می کنم این کار را به خوبی انجام دهم.

در زمان روبرو شدن با خرس، یک انرژی قابل توجه بین شما و خرس رد و بدل می شود. هر یک از حواس شما، به شدت قدرتمند می شود، اما شما کاملا میخکوب شده اید. خرس به آرامی به سمت شما حرکت می کند. تبادل انرژی بین شما، یک خط خیالی “جلوتر نیا” را در حد فاصل ایمن بین شما رسم می کند.

خرس ها هنگامی که صدای تیز یا بلندی می شنوند که در محدوده آنها غیرمعمول است، بر می گردند. در نتیجه راهنماها از ارتباطات کلامی و زدن سنگ ها به یکدیگر استفاده می کنند، تا رویارویی با خرس ها را مدیریت کنند. این احساس مشترک، و درکی که داشتند، باعث می شد تا آنها سالم و وحشی باقی بمانند.

از دیدن این حیوانات زیبا، قلبم در حال کنده شدن بود. درسته، آنها یک شکارچی هستند، اما با دیدن این غول های شمالی، شما به حس و روح واقعی آنها پی می برید.

گاهی آنها من را به یاد سگ ها می اندازند، هرکدام آنها دارای شخصیت و روحیه منحصر به فرد خودشان هستند. بازی می کنند، گوش می دهند، مشاهده می کنند، دوست دارند و زنده می مانند – و آنها سزاوار دوست داشتن، محافظت و احترام هستند.

به همین دلیل است که ساکنین  Churchill Wild خود را وقف تسهیل مشاهده این حیوانات کرده اند. شما فقط درباره خرس های قطبی یاد نمی گیرید، بلکه آنها را در زمین خودشان ملاقات می کنید.

منبع: canadiangeographic