Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

9 نفر از هر 10 کانادایی، مخالف تجارت سلاح کانادا با عربستان سعودی هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ممکن است کانادایی ها در مورد تجارت اسلحه کانادا با عربستان سعودی، نظرات مختلفی داشته باشند، اما آنها قاطعانه موافق این موضوع هستند که این معامله باید آخرین سری باشد.

مؤسسه Angus Reid، نظر کانادایی ها را در خصوص توافقنامه 15 سال – 15 میلیارد دلار، بین کانادا و پادشاهی عربستان سعودی پس از قتل روزنامه نگار؛ جمال خاشوقچی در ماه اکتبر توسط مقامات عربستان سعودی وابسطه به شاهزاده محمد بن سلمان، را بررسی کرد.

90٪ از پاسخ دهندگان کانادایی موافق بودند که در آینده، هیچ تجارتی در این خصوص نباید بین دو کشور وجود داشته باشد. اما زمانیکه صحبت از تجارت فعلی می شود، نظرات مختلفی وجود دارد.

44 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که معامله فعلی باید انجام شود، اما توافق بر سر هر قراردادی در آینده باید ممنوع شود. همچنین، 10 درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند که توافق کنونی باید حفظ شود و ادامه یابد.

46 درصد باقیمانده پاسخ دهندگان، نه تنها خواستار ممنوعیت ارتباط کانادا با عربستان سعودی در خصوص توافق های آینده شدند، بلکه  خواستار کنسل کردن قرارداد فعلی توسط دولت فدرال شدند.

بررسی Angus Reid، که بین 24 تا 29 اکتبر از 1500 کانادایی انجام شده بود، نشان داد که عربستان سعودی در بالای فهرست کشورهایی قرار دارد که پاسخ دهندگان فکر می کردند کشورشان نباید به آن سلاح بفروشد. ایران با داشتن 76 درصد در رتبه اول این لیست قرار دارد.

همچنین در این بررسی، مشخص شد که کانادایی ها اعتقاد دارند در انتقاد از عربستان سعودی باید بیشتر صحبت کرد، ضمن اینکه مشخص شد مردان جوان و رای دهندگان حزب دموکرات، رویکرد قوی تری نسبت به این موضوع دارند.

اختلاف بین این دو کشور زمانی بیشتر شد که در تابستان امسال، وزیر امور خارجه کانادا، Chrystia Freeland، یک توئیت در مورد دستگیری و محکومیت Samar Badawi نوشت و خواستار آزادی او و برادرش Raif شد.

در پاسخ، عربستان سعودی از تمامی شهروندان خود در کانادا خواست تا تحصیلات خود را در این کشور متوقف کنند، به برنامه های پزشکی خود در این کشور پایان دهند، بیماران خود را به عربستان سعودی انتقال دهند. همچنین تمامی پروازهای بین دو کشور را تعلیق کرد.

منبع: DailyHive