Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

افزایش متوسط نرخ بهره وام مسکن هر خانوار کانادایی به میزان 2500 دلار در سال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

افزایش نرخ بهره که اخیر توسط بانک کانادا اعلام شده است، سبب افزایش هزینه خانوارهای کانادایی خواهد شد، اما ممکن است در کوتاه مدت برای آنها تاثیری نداشته باشد.

بر اساس گزارش Environics Analytics، میانگین افزایش هزینه هر خانوار به طور متوسط 2500 دلار است.

در حالیکه هزینه های مستقیم سالانه در حدود 1715 دلار است، تاثیر این افزایش نرخ بهره برای تمدید وام مسکن 5 ساله ثابت است و برای افزایش های آتی محاسبه نمی شوند.

نویسندگان این مقاله Isanna Biglands و Peter Miron می گویند که نرخ های پایین در دهه گذشته باعث شده است که کانادایی ها نگرانی نداشته باشند، اما اکنون احساس ناراحتی می کنند.

“با افزایش نسبت بدهی خدمات به 6.4 درصد در سال 2017، انتظار می رود این نسبت تا پایان سال 2018 به حدود 7.2 درصد افزایش یابد. در حالی که این درصد هنوز پایین تر از نسبت بدهی خدمات پیش از بحران مالی است، کانادایی ها مجبور خواهند شد تا پس انداز خود را کاهش دهند (یا بازپرداخت بدهی ها)، هزینه های انتخابی خود را کاهش دهند، یا ترکیبی از هر دو این موارد را انجام دهند.”

این موضوع بر جوانان، و طبقه متوسط بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

نویسندگان این مقاله، اینطور نتیجه می گیرند که افزایش نرخ بهره بیشترین تاثیر را بر خانواده های جوان و طبقه متوسط خواهد داشت.

آنها می گویند: “خانواده های جوان، زمان کافی برای ایجاد سرمایه نخواهند داشت، و در میزان هزینه و پس انداز خود، به خصوص با افزایش نرخ بهره روی وام های مسکن با مشکل روبرو خواهند شد.”

منبع: canadianrealestatemagazine