Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

راشل ناتلی: مبارزه من به پایان نرسیده است؛ گزینه‌های پیش روی رای‌دهندگان انتخابات ۲۰۱۹ را تشریح کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر آلبرتا در گردهمایی حزب جدید دموکرات در این ایالت به ایراد سخنرانی آتشینی پرداخت. راشل ناتلی نخست وزیر دولت محلی آلبرتا در گردهمایی  روز یکشنبه حزب جدید دموکرات در شهر Edmonton گفت که مردم آلبرتا در انتخابات بعدی حق دارند بین دولتی که حامی نخبگان سیاسی سرشناس و ثروتمند است و دولتی که حامی خانواده‌ها و گروه‌های کارگری است یکی را انتخاب کنند.

نخست وزیر و رهبر حزب جدید دموکرات در جمع ۱۲۰۰ نفر از نمایندگان سیاسی در یک هتل واقع در مرکز شهر Edmonton به ایراد سخنانی به سبک کمپین‌های انتخاباتی پرداخت و اعلام کرد که او در انتخابات بهار آینده خود را کاندیدا خواهد کرد. او گفت:

سیاست‌های امیدبخش همواره سیاست‌های تفرقه و خشم را مغلوب خود می‌کند و این عقیده راسخ من است. به همین دلیل هم می‌گویم که مبارزه من به پایان نرسیده است. ما هنوز در شروع کار قرار داریم. و درضمن اسم من راشل ناتلی است و می‌خواهم که مجددا نخست‌وزیر شما باشم.

بیان این سخنان با فریادهای شادی از جانب نمایندگانی روبرو شد که همواره در پی ابقا در سمت خود برای سال‌های بیشتر بودند.

راشل ناتلی از جمع حاضر پرسید که چه نوع آینده‌ای را برای خود می‌پسندند، آن نوع آینده‌ای که حزب متبوع او پیش روی آن‌ها ترسیم می‌کند یا آن آینده‌ای که توسط جیسون کنی (Jason Kenney) و حزب موتلفه محافظه‌کار او ترسیم شده است. او پرسید:

آیا این آینده قرار است برای اهالی عادی آلبرتا مثل کارگران و خانواده‌های آن‌ها ساخته شود؟ یا قرار است متعلق به نخبگان سیاسی سرشناس و آن یک درصد طبقه مرفه جامعه باشد؟ آیا افرادی که انتخاب می‌شوند باید برای خود و رفاه خودشان مبارزه کنند یا وظیفه دارند برای شما بجنگند؟ آیا می‌خواهیم این ایالت را برای یک عده زیادی از مردم بسازیم یا فقط  تعداد خاصی از مردم مد نظر است؟ من اینجا هستم که حامی همه مردم باشم، همه شما، و می‌خواهم برای شما بجنگم.

سخنان ناتلی در حالی بیان می‌شود که حزب جدید دموکرات از لحاظ تعداد آرای کسب کرده همچنان پشت سر حزب موتلفه محافظه کار قرار دارد. انتظار می‌رود انتخابات بهار پیش رو برگزار شود.

جیسون نیکسون (Jason Nixon)، رهبر مقر حزب موتلفه محافظه‌کار و نماینده حوزه انتخاباتی Rimbey-Rocky Mountain House-Sundre در این گردهمایی شرکت کرده بود تا سخنرانی راشل ناتلی را نظاره کند. او ترسیم چهره نخبه‌سالار از حامیان حزب موتلفه محافظه‌کار توسط راشل ناتلی را تمسخرآمیز قلمداد کرد. او در این رابطه گفت:

مردمی که من نمایندگی آن‌ها را در حوزه Rimbey-Rocky Mountain House-Sundre به عهده دارم سخنان راشل ناتلی مبنی بر نخبه‌سالار بودنشان را طنزآمیز قلمداد خواهند کرد و حقیقت این است که وضع زندگی این مردم از زمانی که دولت حزب جدید دموکرات‌ها سه سال و نیم پیش روی کار آمد بدتر از قبل شده است.

نیکسون اظهار کرد که گردهمایی حزب جدید دموکرات این حس را به او داد که در یک جمع دوستانه پیش از انتخابات با مناظرات منطقی بسیار اندک در مورد سیاست‌گذاری شرکت کرده است.

ما هرگز از ادعاهایمان برنمی‌گردیم

حزب جدید دموکرات در تلاش است تا حزب موتلفه محافظه‌کار را به عنوان صاحب نگرشی معرفی کند که سبب شد محافظه‌کاران ترقی‌خواه با پیروزی خانم راشل ناتلی درانتخابات ۲۰۱۵ از صحنه سیاسی کنار گذاشته شوند.

در نظر برخی، تلاش‌های آن‌ها با افشای نامه نوشته شده از سوی موسسه واسطه‌گران فروش خودرو در آلبرتا موسوم به Motor Dealers’ Association of Alberta  تقویت شده است، نامه‌ای که در آن اشاره شده است که اقای کنی  وعده داده است تا ده‌ها هزار دلار صرف اعطای کمک‌های مالی به حزب موتلفه محافظه‌کار کند.

این موسسه نمایندگی واسطه‌گری‌های مربوط به خرید و فروش اتومبیل را در ایالت بر عهده دارد. نامه‌ای که از جانب اندرو رابینسون (Andrew Robinson) رئیس موسسه نوشته شده است بیانگر این است که آقای کنی با موسسه دیدار کرده و گفته است که عقب نشینی‌ها  در قانون حمایت از مصرف‌کننده توسط دولت حزب جدید دموکرات مطرح شده است.

گردهمایی حزب جدید دموکرات در آلبرتا در واقع به نوعی اعلام کمپین غیر رسمی انتخابات برای هدایت حزب بوده است.

در مقابل، واسطه‌گرها موافقت کردند تا سقف ۱ میلیون دلار به کمیته تخصصی اقدامات سیاسی حزب موتلفه محافظه‌کار موسوم به Shaping Alberta کمک مالی کنند. کمک‌های مالی اعطا شده از جانب واسطه‌گری‌ها نمایانگر تقریبا نیمی از مبلغ ۳۷۵۰۰۰ دلار اعلام شده توسط کمیته اقدامات سیاسی در سه‌ماهه سوم سال مالی آن‌ها بود.

حزب جدید دموکرات در آلبرتا  یک دادخواست شکایت برای شخص لورن گیبسون (Lorne Gibson)، رئیس کمسیون انتخابات تنظیم کرد که در آن مدعی شده بود شخص کنی و Shaping Alberta عامدا قوانین مالی انتخاباتی ایالت آلبرتا که مبین محدودیت‌های اعمال شده برای اهدای کمک‌های مالی و ممنوعیت اعطای کمک‌های مالی از جانب شرکت‌ها به احزاب سیاسی است را نقض کرده‌اند. راشل ناتلی اظهار کرد:

آقای کنی دوباره و دوباره تاکید دارند که کسی نمی‌تواند ایشان را با کمک‌های مالی بخرد اما مطمئنا چنین به نظر می‌رسد که ایشان مشتاق هستند تا تدبیری برای عقد این قرارداد بیندیشند. ما هرگز با پول تطمیع نمی‌شویم و هرگزاز ادعاهای خود بازنمی‌گردیم.

نیکسون چنین اظهار کرده است که او با رهبر حزب متبوعش در صدها مراسم و رویداد اجتماعی حضور داشته است و هرگز شاهد سر زدن رفتاری از او نبوده است که ناتلی توصیفش را کرد. او همچنین گفت که آقای کنی مردی پایبند به اصول و قوانین است و این چهره‌ای که راشل ناتلی از او ترسیم می‌کند به هیچ‌وجه درست نیست.

لوایح فوریتی

حزب جدید دموکرات لوایحی را به تصویب رساند که شامل افزودن خدمات چشم‌پزشکی و دندانپزشکی به طرح ملی بیمه اجتماعی موسوم به Medicare، ممنوعیت اهدای کمک‌های مالی ازجانب شرکت‌ها و اتحادیه‌ها به کاندیداهای سیاسی انتخابات محلی و توسعه پهنای باند اینترنت در تمام نواحی ایالت آلبرتا می‌شود.

سایر لوایح تصویب شده در حزب به نفع افزایش در مزایای اقلیت‌های مذهبی و افراد مسن جهت مدیریت هزینه‌های زندگی و توسعه طرح دولتی پرداخت ۲۵ دلار کمک هزینه روزانه به افراد نیازمند در سراسر ایالت بوده است.

حزب ۲ مورد از لوایح تک‌فوریتی را در دقایق آخر به بحث گذاشت و تصویب کرد. یکی از آن‌ها در مورد حمایت از اتحادیه کارگران خدمات پستی (CUPW) بود که اعضایش به طور ادواری در سراسر کشور در اعتصاب به سر می‌برند. لایحه دوم نیز بر ضد اقدامات عوامل سیاسی محافظه‌کاری تصویب شد که با تبانی با گروه‌های سیاسی ثالث  و فریبکاری از سد محدودیت‌های تعیین شده برای دریافت کمک‌های مالی از این گروه‌ها عبور می‌کنند و قوانین انتخاباتی را زیر پا می‌گذارند.

منبع: cbc