Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

پاییز امسال در جمع‌آوری برگ‌های پاییزی تجدید نظر کنید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر پاییزامسال هنوز فرصت نکرده‌اید که توده برگ‌های پاییزی انباشته شده در حیاط پشتی خانه‌تان را جمع‌آوری کنید پس بگذارید همانطور که هستند بمانند.

سازمان حفاظت از منابع طبیعی کانادا (Nature Conservancy of Canada) یا به اختصار  (NCC) که یکی از گروه‌های پیشگام کشور در حفاظت از منابع طبیعی به شمار می‌رود عنوان کرده است که توده برگ‌های پاییزی انباشته شده در حیاط پشتی خانه‌ها برای زندگی حیات وحش در طول ماه‌های زمستانی مزایای بسیار زیادی در پی دارد و به همین دلیل است که باید در جمع‌آوری این برگ‌ها تجدید نظر کنیم. اندرو هالند (Andrew Holland) سخنگوی NCC گفت:

اگر هنوز اقدام به جمع‌آوری برگ‌های پاییزی حیاطتان نکرده‌اید این کار را تا بهار به تعویق بیندازید.

هالند اینگونه تشریح کرد که لایه‌های روی هم انباشته شده برگ‌ها در طول ماه‌های سرد زمستان به عنوان پناهگاهی برای زندگی حیات وحش نظیر قورباغه‌ها، حشرات، وزغ‌ها، حشرات موذی و پروانه‌ها عمل می‌کند. او ادامه داد:

آن‌ها از حیاط خانه شما به عنوان یک مسکن موقت استفاده می‌کنند. این برگ‌ها آن‌ها را گرم نگه می‌دارد و آن‌ها می‌توانند زیر این عایق برگی به خواب زمستانی فرو بروند.

در حالی که ایده ایجاد یک پناهگاه برای حشرات و حیوانات کوچک ممکن است کمی مضحک به نظر برسد اما هالند می‌گوید که ما باید به خاطر داشته باشیم این موجودات یک بخش مهم از اکوسیستم یا همان محیط زیست ما را تشکیل می‌دهند. او می‌افزاید:

برخی از مردم می‌گویند که از حشرات خوششان نمی‌آید اما این حشرات یک منبع غذایی غنی برای سایر حیوانات هستند.

هالند گفت که برگ‌ها تاثیرگذاری مثبتی روی گرده‌افشانی بومی دارند و میوه‌ها و دانه‌های گیاهی موجود در لابه‌لای این برگ‌ها یک منبع غذایی برای جمعیت پرندگان محسوب می‌شوند.

برگ‌ها همچنین به عنوان نوعی کود طبیعی عمل می‌کنند که می‌تواند سبب بارور شدن گیاهان حیاط شما شده و هنگام بهار مقداری در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. اگر جزو افرادی نیستید که بگذارید برگ‌های پاییزی روی چمن‌های حیاط خانه انباشته شوند، هالند می‌گوید که می‌توانید آن‌ها را در محوطه باغتان رها کنید  که البته برای گیاهان و بوته‌های آنجا مفید است.

هرچند هالند به مردم کانادا یادآوری می‌کند که برگ‌های انباشته شده در نزدیکی قنات و زهکشی‌های فاضلاب را جهت جلوگیری از وقوع سیلاب جمع‌آوری و تمیز کنند. شما همچنین باید قوانین شهرداری شهرتان را در رابطه با جمع‌آوری برگ‌ها بررسی کنید. در ونکوور جمع‌آوری برگ‌ها و ریختنشان درون خیابان‌ها و پیاده روها  یک عمل خلاف قانون و مستحق جریمه‌ای تا سقف ۱۰۰۰۰ دلار است. همچنین مطمئن شوید که تمام برگ‌های ریخته شده در محوطه چمنکاری شده حیاطتان تا قبل از رسیدن فصل بهار جمع شده باشند زیرا اگر مدت طولانی روی چمن‌ها بمانند ممکن است اثر زردرنگ روی آن‌ها باقی بگذارند.

منبع: dailyhive