Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

افتتاح کتابخانه مرکزی کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جدیدترین کتابخانه کلگری از اول نوامبر به عموم مردم باز شد.

ساختمان این کتابخانه، یک بنای فوق العاده در زمینه آموزش و یادگیری طولانی مدت بوده که در قلب شهر کلگری واقع شده است.

ورودی این کتابخانه، بسیار زیبا بوده که به سمت محدوده East Village می باشد. این کتابخانه، در مسیر خط C-Train واقع شده است، که در زمان ساخت بنا، 99 درصد اوقات، فعال بوده است.

ساختمان کتابخانه با استفاده از منابع پایدار، و توجه به راحتی، خدمات، و شبیه سازی آن به محل سکونت بومی ها، ساخته شده است. الهام گرفتن، از چشم انداز و فرهنگ بومی در سراسر ساختمان آشکار است، و همچنین آثار هنری از هنرمندان محلی بومی در آنجا به چشم می خورد.

طبقه دوم کتابخانه، حدود 12000 فوت مربع بوده و شامل کتاب، اسباب بازی، و زمین بازی داخل سالن برای کودکان است. همچنین، یک تور داستان خوانی یک روزه رایگان نیز برای کودکان برنامه ریزی شده است. این محل، در تمام سال برای خانواده ها و پرستارها باز می باشد.

هرچه که به سمت طبقه های بالاتر می روید، با افزایش گروه سنی مخاطبان روبرو می شوید. از طبقه اختصاصی کودکان با استفاده از رمپ ها و پله ها به سمت کتاب های دانش آموزان، و پس از آن به طبقه ای که به تحقیقات و کتاب های بزرگسالان تعلق دارد، می رسید.

بیش از 220 کامپیوتر، و همچنین قفسه های متعدد برای استفاده عموم، به مدت 3 ساعت، در این کتابخانه وجود دارد. از دیگر امکانات این کتابخانه می توان به استودیوهای ضبط صدا و تصویر، برای استفاده به مدت 2 ساعت، با هماهنگی قبلی اشاره کرد.

بدیهی است که بخش های گوناگون شامل کتاب های متعدد با موضوعات مختلف وجود دارد. علاوه بر همه این ها، در این کتابخانه یک آرشیو قابل دسترس از تاریخ کلگری وجود دارد که شامل نسخه های روزنامه و مجله بوده و در نتیجه برای تحقیقات محلی بسیار مناسب است.

اهداف کتابخانه

از لحظه ای که وارد کتابخانه می شوید، متوجه خواهید شد که هدف از ساخت این کتابخانه بسیار گسترده تر از ایجاد مکانی برای خواندن کتاب است.

Mary Kapusta، مدیر بازاریابی و ارتباطات کتابخانه کلگری، می گوید: “کتابخانه ها مدت زیادی است که وجود دارند، اما نقش آنها به تدریج گسترده تر شده است.”

“در این زمان و دوره ای که در آن به سر می بریم، راه های زیادی برای دریافت اطلاعات وجود دارد، اما مردم نیاز به دسترسی به مکان های بدون حد و مرز دارند، تا بتوانند محلی برای گفت و گو پیدا کنند.”

این ایده در همه جا کتابخانه دیده می شود. از طراحی ارگونومیک هر اتاق در ساختمان تا زمین بازی داخل سالن در بخش کودکان و کافه در طبقه همکف.

Kapusta در ادامه می گوید: “چه تعداد ساختمان و فضای عمومی می شناسید که واقعا رایگان باشند؟ و شما بتوانید به راحتی آنجا بروید، بنشینید، درس بخوانید و توسعه پیدا کنید؟ داشتن این فضاها مهم است.”

“من فکر می کنم اگر مردم می دانستند که افرادی دور یک میز نشسته اند و به راه هایی را که می توانند به بهبود کیفیت زندگی آنها کمک کنند، فکر کرده اند … این چیزی است که واقعا به آن می رسیم.”

بنظر Kapusta، یک کتابخانه در نهایت یک مرکز اجتماعی است: “یک مکان امن و سالم برای همه، یک موسسه دموکراتیک و مهمتر از همه، باید سرگرم کننده، نوآورانه و مکانی باشد که می توانید به آنجا بروید و احساس کنید که دوباره به دنیا آمده اید.”

Bill Ptacek، مدیرعامل كتابخانه عمومی کلگری، با این ایده که اهداف کتابخانه متعدد بوده، موافق است.

“اینجا محلی است که مردم می توانند با همدیگر بیایند. افرادی از پیشینه های مختلف، از نقاط مختلف شهر، می توانند با هم در اینجا حضور پیدا کنند و از فضا به نحوی شایسته برخوردار می شوند که بسیار عالی است.”

ساعات کاری کتابخانه کلگری:

  • روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از 9 صبح تا 8 شب
  • جمعه ها از ساعت 9 صبح تا 6 عصر
  • شنبه ها از 9 صبح تا 5 عصر
  • یکشنبه ها از ظهر تا ساعت 5 عصر

منبع: DailyHive