Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

صدور کارت‌های شناسایی و بهداشت برای افراد جنسیت خنثی در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

افراد جنسیت خنثی ساکن در بریتیش کلمبیا که از نظر جنسیتی نه در دسته مونث و نه در دسته مذکر جای می‌گیرند (بدون جنسیت مطلق) اکنون دارای گزینه سومی به نام X در کادر مربوط به جنسیت گواهینامه‌های رانندگی، کارت‌های شناسایی، گواهی تولد و کارت‌های خدمات اجتماعی صادره از جانب دولت محلی بریتیش کلمبیا خواهند شد.

این گزینه سوم به طور رسمی از ۱ نوامبر ۲۰۱۸ در کارت‌های صادره از جانب دولت اعمال شد. آدریان دیکس (Adrian Dix)، وزیر بهداشت ایالت در یک بیانیه اعلام کرد:

از تابستان گذشته ما در حال کار برای اعمال تغییراتی در اسناد دولتی مرتبط با شناسایی و تامین حقوق افرادی بوده‌ایم که از نظر جنسیتی خنثی هستند و در هیچکدام از گروه‌های مونث یا مذکر جای نمی‌گیرند. گنجاندن جنسیتی موسوم به X در کارت‌های شناسایی یک گام مهم در این زمینه است.

دیوید ابی (David Eby)، ژنرال دادگستری اظهار کرد که این تصمیم یک گام مثبت در زمینه فراگیر شدن ارائه خدمات اجتماعی و بهداشتی به همه افراد ساکن ایالت بریتیش کلمبیا است. ابی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

فقدان وجود یک گزینه جایگزین برای کسانی که از نظر جنسیتی خنثی هستند قبلا منجر به برخورد با مواردی شده است که در دادگاه مربوط به رسیدگی به حقوق بشر مورد بررسی قرار گرفته است. این تغییرات یک گام مهم در جهت درست است تا بتوان فراگیر شدن خدمات را برای تمام مردم ساکن در بریتیش کلمبیا بهبود و گسترش داد.

دولت محلی بریتیش کلمبیا می‌گوید که وزرای بهداشت و امور شهروندی همچنین به دنبال برداشتن گام‌های دیگری برای حرکت به سمت یک مدل غیر پزشکی جهت شناسایی جنسیت افراد هستند تا بتوانند برابری و شمول همگانی را توسعه دهند. کارت‌های شناسایی جنسیت خنثی نخستین بار در سال ۲۰۱۷ در ایالت آنتاریو و سپس در سال ۲۰۱۸ در آلبرتا رونمایی شدند. دولت فدرال کانادا نیز در سال ۲۰۱۷ از گذرنامه‌های جنسیت خنثی استفاده کرد.

منبع: dailyhive