Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

بهداشت و سلامت آلبرتا: با توجه به افزایش بیماری‌های گوارشی دست‌های خود را بشویید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات بهداشتی آلبرتا بعد از افزایش موارد ابتلا به بیماری گوارشی به مردم توصیه کردند که دست‌هایشان را بشویند. ۴۷ مورد شیوع بیماری در منطقه Edmonton از ۱ سپتامبر تا به الان باعث شده تا ۲۷۲ نفر از مردم آلبرتا بیمار شوند.

سازمان بهداشت آلبرتا بعد از افزایش اخیر مبتلایان به بیماری‌های گوارشی در منطقه ادمونتن به مردم توصیه می‌کند بعد از رفتن به دستشویی دست‌های خود را به خوبی بشویند.

طبق اظهارات دکتر کریس سیکورا (Chris Sikora)، مسئول بهداشت و سلامت ناحیه ادمونتن در سازمان بهداشت آلبرتا شستشوی مرتب دست‌ها کلید پیشگیری از شیوع و گسترش این بیماری است.

سخنگوی سازمان بهداشت آلبرتا (AHS) روز جمعه اعلام کرد که از ۱ سپتامبر به بعد ۴۷ مورد شیوع بیماری در نواحی مختلف مشاهده شده است و به طور تقریبی ۷۲۷ نفر بیمار شده‌اند. مقامات بهداشت در یک بیانیه جدیدا منتشر شده نیزاعلام کردند که در طول همان دوره در سال ۲۰۱۷، ۱۸ مورد شیوع بیماری گوارشی گزارش شده بود.

سیکورا روز جمعه گفت که شیوع بیماری زنجیره‌ای از مبتلایان تشکیل داده است و شیوع آن عمدتا در مهدکودک‌ها و خانه سالمندان روی داده است. او گفت که بیماری‌های گوارشی به آسانی از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کنند، بنابراین ماندن در خانه هنگامی که بیمار هستید مهم است. سیکورا افزود:

تا دو روز استراحت در خانه بعد از محو شدن علائم بیماری یک ضرورت در جهت جلوگیری از گسترش آن است.

او گفت این مورد به‌ویژه برای افرادی که شغلشان جابجا کردن یا درست کردن غذاها است و برای کارمندان حوزه سلامت و درمان، معلمان و دانش‌آموزان اهمیت دارد.

شایع بودن بیماری در فصول پاییز و زمستان

بیماری‌های گوارشی هرچند ممکن است در تمام دوره‌های زمانی از سال شایع بشوند اما شیوعشان در فصول پاییز و زمستان محتمل‌تر است. افراد سالم ممکن است از طریق تماس با افراد بیمار یا از طریق خوردن غذاهایی که توسط فردی با دست‌های آلوده آماده شده باشد یا غذاهایی که به طور بهداشتی حمل یا پخته نشده باشند یا شنا در آب آلوده، به میکروب این بیماری مبتلا شوند.

علایم این بیماری شامل اسهال یا استفراغ بوده و ممکن است شامل انقباضات دردناک شکمی، دردهای ماهیچه‌ای و تب خفیف باشد.

علایم بیماری معمولا ۴۸ تا ۷۲ ساعت پایدار است و در بیشتر موارد هم نیازی به درمان دارویی ندارد. هرچند شرایط بیماری ممکن است در افراد بسیار کم سن و سال یا بسیار پیر و مسن و افردی با سیستم ایمنی ضعیف وخیم‌تر شود.

سیکورا گفت بروز اسهال در این نوع بیماری‌ها خطر کمبود آب بدن را تشدید می‌کند و می‌تواند برای افراد مسن و نوزادان خطرناک باشد.

مقامات بهداشتی جهت پیشگیری از بیمار شدن به مردم توصیه می‌کنند همیشه دست‌هایشان را بعد از رفتن به دستشویی، بعد از انجام مراقبت از شخص بیمار، بعد از حمل لباس‌های شسته نشده مرطوب و قبل از آماده کردن و حمل غذا به خوبی بشویند.

از افراد بیمار شده درخواست شده است که سر کارشان حاضر نشوند و از رفتن به مراکز عمومی تفریحی و ورزشی، خانه سالمندان، مراکز درمانی ویژه بیماری‌های مزمن، بیمارستان‌ها، مدارس یا مهدکودک‌ها خودداری کنند. سیکورا در پایان افزود:

این دستورالعمل‌ها بسیار حیاتی هستند و انجامشان نیز آسان است و هر کدام از ما می‌توانیم رعایتشان کنیم.

منبع: cbc