Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

۵ شیوه ارتباطی با بانک که می‌تواند شبیه به یک رابطه بد شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وقتی برای مدت طولانی کارهای بانکی ومالی خود را از طریق یک موسسه مالی واحد انجام می‌دهید ممکن است این حس به شما دست دهد که انگار در یک نقطه گیر افتاده‌اید هرچند اگر به نوعی شما مایل باشید این حس را نادیده بگیرید. تغییر بانک به شکل درست در این موارد می‌تواند مفید باشد.

درست مثل زمانی که درگیر یک ارتباط نامناسب هستید، هم امیدوارانه منتظر هستید تا مسائل به طرز معجزه‌آسایی ۱۸۰ درجه در جهت بهتر شدن چرخش کنند. هرچند خود افراد تغییر می‌کنند اما این تغییر اغلب در مورد موسسات مالی صادق نیست.

آشنایی و ترس از تغییر مسائل کوچکی هستند که شما را بازمی‌دارند اما همه اینها به این دلیل است که شما هنوز گزینه‌های جایگزین ارتباطات فعلی را جستجو نکرده‌اید. با توجه به این نکته اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به شیوه‌هایی که ادامه ارتباط با بانک فعلیتان را تبدیل به یک رابطه نامناسب می‌کند و نحوه تغییر بانک و آزاد شدنتان از قید و بند آن را توضیح دهیم.

به این ارتباطات عادت کرده‌اید

این مساله هم درست مثل ارتباط عاطفی با جنس مخالف است اما تفاوت‌هایی با آن دارد. تصور کنید از سن ۱۶ سالگی تا الان با دوست دوران دبیرستان خود قرار عاشقانه می‌گذارید و از زمانی هم که ۱۸ سالتان بوده است کارهای مالی خود را از طریق یک موسسه مالی واحد انجام داده‌اید. درواقع عشقتان یکی و بانکتان هم یکی بوده است.

از آن زمان به بعد شخصیت شما به عنوان یک فرد مستقل رشد یافته است، مسائل زندگی شخصی و اجتماعی شما تغییر پیدا کرده‌اند اما شما هنوز هم با آن شخص یا آن موسسه مالی ارتباط دارید زیرا نمی‌توانید تصورش را کنید که تغییر بانک هم امکان‌پذیر است. شاید نمی‌توانید در ذهنتان خوردن صبحانه را به تنهایی یا رفتن به یک موسسه جدید را جهت رفع نیازهای مالی خود تجسم کنید اما آیا لازم است که این عادات را ترک کنید؟

پیشنهادات خوبی جهت تغییر رابطه فعلی به شما می‌شود اما هرگز قبولشان نمی‌کنید

شاید عجیب به نظر برسد اما شما ممکن است از بودن در یک رابطه نامناسب احساس رضایت کنید و همچنان آینده خود را در کنار همان عشق دبیرستانی تجسم کنید. درست مثل بانکتان، پیشنهادات خوبی جهت تغییر رابطه فعلی به شما می‌شود اما هرگز قبولشان نمی کنید زیرا از موقعیت فعلی خود راضی هستید.

اما چه می‌شود اگر بانک فعلی شما فاقد سرویس خدمات شخصی‌سازی شده باشد و آن‌ها هرگز از شما و وضعیتتان خبری نگیرند؟ اگر هرگز در پی ارائه توصیه‌های مالی به شما نباشند یا علاقه ای به دانستن وضعیت مالی شما به عنوان یک مشتری بانکشان نداشته باشند چه؟ ما در مورد این صحبت نمی‌کنیم که یک نفر از بانک هر روز هفته ۲۴ ساعته با شما تماس بگیرد اما این بدان معنا است که آن‌ها همیشه هنگام نیاز در کنار شما خواهند بود.

پرسش اصلی این است که آیا شما واقعا از وضعیت فعلی امور مالی خود در بانکتان راضی هستید؟ یا بانک شما می‌تواند تلاش بیشتری در جهت جلب رضایت شما کند؟

با این بانک احساس راحتی می‌کنید و بنابراین دنبال سایر گزینه‌ها نیستید

اگر با بانک فعلی خود راحت هستید در نتیجه دنبال جستجوی سایر گزینه‌ها نخواهید رفت (مانند مسافرت یک بار برای همیشه به دور دنیا) زیرا می‌دانید که تا آخر این مساله را پیگیری نخواهید کرد. به دلیل مشابه اگر انجام امور مالی از طریق همان موسسه مالی که عمیقا هم سبب ناراحتی شما می‌شود برایتان راحت است دیگر به دنبال جستجوی سایر گزینه‌ها جهت جایگزین کردن به جای این یکی نخواهید بود.

شما پول بیشتری نسبت به سهم عادلانه خود می‌پردازید

اجاره، خرید خواروبار، پرداخت صورتحساب‌ها و قبوض، بلیط هواپیما و سایر هزینه‌ها همگی در زمره مواردی هستند که شما با بودن در یک رابطه عاشقانه مجبور به پرداختشان هستید. هرچند اگر اوضاع مالیتان خراب باشد ممکن است اغلب مواقع مجبور باشید که پول بیشتری نسبت به سهم عادلانه خود بپردازید. در مقایسه با قبل می‌توان گفت که وضعیت بانکی فعلی شما می‌تواند هزینه‌های به مراتب بیشتری به شما تحمیل کند.

شما به دنبال یافتن چیزی نیستید که با سبک زندگیتان سازگاری بیشتری داشته باشد

همزمان با رشد شما از لحاظ شخصیتی و حرفه‌ای، روابط عاشقانه شما هم ممکن است دیگر با سبک زندگیتان سازگاری مناسبی نداشته باشد. این مساله رخ می‌دهد و حتی می‌تواند در مورد روابط بانکیتان هم رخ دهد.  بانک‌ها هم باید با نیازهای شما سازگار باشند.

منبع: dailyhive