Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

امسال تاکنون بیش از 600 تن از مردم کلگری به آنفلوانزا گرفتار شده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنا به گزارش اداره بهداشت آلبرتا، 596 مورد آنفلوانزا در منطقه کلگری تا امروز تائید شده است – که بیش از هر شهر دیگری در آلبرتا است.

این وضعیت هشدار دهنده پس از مرگ 25 نفر از آنفولانزای سال گذشته و تقریباً 1000 مورد تائید آنفلوانزا در فقط کلگری اعلام شده است.

در حال حاضر، کلگری 65٪ از 910 مورد کل موارد تائید شده آنفولانزا را در 2018/2019 آلبرتا به خود دیده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد مشابهی از افراد در ادمونتون و کلگری نسبت به این بیماری واکسینه شده‌اند، با این حال مردم کلگری تقریباً چهار برابر مردم ادمونتون در معرض آنفولانزا قرار گرفته‌اند.

بیشتر از یک ماه است که کلینیک‌ها واکسن رایگان را در اختیار مردم قرار داده‌اند و در حال حاضر به 349،972 از مردم کلگری اختصاص داده‌اند، البته این میزان فقط کمتر از 30 درصد کل جمعیت را تشکیل می‌دهد.

داده‌ها و گزارش‌های چند سال اخیر افزایش مداوم در تعداد موارد ابتلا به آنفلوانزا را نشان داده است. با توجه به اینکه فصل ابتلا به آنفلوانزا هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد، تقریباً 350،000 مورد تزریق واکسن که تاکنون به ثبت رسیده، پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به سال‌های گذشته را نشان می‌دهد.

AHS ردیابی داده‌های هفتگی، موارد تائید شده، مکان‌ها، مرگ‌ومیر مربوط به آن‌ها و سایر موارد مربوط به گسترش ویروس را منتشر خواهد کرد. با توجه به داده‌های منتشر شده هفته دوم، در تاریخ 14 نوامبر، هیچ مرگ‌ومیری در این فصل گزارش نشده است.

واکسیناسیون و ایمن‌سازی برای تمام از مردم کلگری که بالای 5 سال سن دارند به صورت رایگان در تمام کلینیک‌ها، مطب‌ها و داروخانه‌های AHS، در دسترس و امکان‌پذیر است.

منبع: Dailyhive