Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

آلبرتا به عنوان جایگزین لوله‌های انتقال نفت روی قطارهای حمل سوخت سرمایه‌گذاری می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با توجه به اینکه پروژه ساخت Trans Mountain Pipeline به صورت نیمه‌کاره رها شد، دولت آلبرتا دنبال یک روش جدید (که از نظر فناوری قدیمی است) برای صادرات نفت خام است.

خانم Rachel Notley نخست وزیر دولت آلبرتا در تاریخ 28 نوامبر در Canadian Club of Ottawa گفت که دولت استانی وی برای 120 هزار بشکه نفت خام بیشتر در روز، روی قطارهای حمل سوخت سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

ظرفیتی که به قطارهای حمل سوخت اضافه خواهد شد تقریباً معادل نیمی از 250 هزار بشکه انباشت روزانه نفت تولید شده در آلبرتا است که ظرفیت‌های انتقال فعلی پاسخگوی آن نیست.

طبق گزارشی که توسط دولت آلبرتا منتشر شد محدودیت ظرفیت انتقال نفت در کنار محدودیت فروش نفت به یک بازار باعث شده آلبرتا روزانه بیش از 80 میلیون دلار ضرر کند.

خانم Notley  در مصاحبه‌ای می‌گوید: ما تا وقتی که مجبور باشیم منابع خود را با قیمتی کمتر از ارزش ذاتی آن بفروشیم، منفعل نخواهیم ماند.

او می‌افزاید: تغییرات قیمت نفت با زندگی مردم در ارتباط است، مردمی که نگرانی‌هایی در مورد آینده دارند. هیچ بهانه‌ای برای دولت مرکزی وجود ندارد که با ما همراهی نکند، ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم باز هم تأخیرها مانعمان بشوند. دولت آلبرتا خودش قطارهای حمل سوخت خواهد خرید تا نفت خود را با ارزش واقعی به فروش برساند، نفتی که متعلق به همه اهالی آلبرتا است.

این گزارش بیان می‌کند اگر از تمام ظرفیت عملیاتی قطارهای حمل سوخت خریداری شده استفاده شود شکاف قیمتی نفت به ازای هر بشکه 4 دلار کاهش یافت که منجر به افزایش روزانه بیش از 1 میلیون دلاری درآمدهای فدرال می‌شود.

این گزارش در مورد میزان هزینه این قطارهای حمل سوخت برای دولت آلبرتا چیزی نگفته است اما در حال حاضر Alberta Petroleum Marketing Commission با شرکت‌های سازنده واگن در حال مذاکره است.

انتظار می‌رود اولین قطارهای حمل سوخت در اواخر سال 2019 شروع به کار کنند و بقیه نیز در سال 2020 به ناوگان حمل نفت اضافه شوند.

پروژه Trans Mountain Pipeline  پس از اینکه Federal Court of Appeal حکم داد که بررسی‌های National Energy Board  در دو اصل نقص داشتند، در اواخر آگوست متوقف شد.

Dawson در مستندات دادگاه بیان کرد که اولاً فرآیند و نتایج بررسی National Energy Board ناقص بودند و از این رو Governor in Council از نظر منطقی نمی‎‌تواند به نتایج آن اتکا کند. دوم اینکه دولت کانادا در رایزنی‌های خود با مردم بومی موفق نبوده است.

دولت فدرال در سپتامبر اعلام کرد که مطالعاتی روی تأثیر جمل و نقل تانکرهای حمل نفت روی محیط زیست انجام خواهد داد که انتظار می‌رود تکمیل آن تا 22 هفته طول بکشد.

منبع: Dailyhive