Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

کاهش تولید نفت برای آلبرتا به چه معنی خواهد بود؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Rachel Notley نخست وزیر آلبرتا، می گوید که سقوط قیمت نفت، تبدیل به یک بحران برای آلبرتا شده است، و او روز یکشنبه یک راه حل کوتاه مدت برای این موضوع را اعلام خواهد کرد.

Graham Thomson، تحلیلگر سیاسی CBC، گفته است که او تصور می کند که پیشنهاد Notley ، کاهش اجباری تولید نفت باشد. او در ادامه گفته است: “اگر او هیچ کاری نمی کرد، فعالیت او نمی توانست تا اینجا ادامه داشته باشد، و تلاش کند که همه چیز را پیش ببرد.”

“او در تلاش است تا به مردم آلبرتا نشان دهد که تمام تلاش خود را برای افزایش قیمت نفت به کار بسته است.” Notley گفته است که 35 میلیون بشکه نفت در انبار نگهداری می شوند، چرا که خط لوله ها به دلیل تراکم و انباشتگی زیاد، قابلیت حمل ندارند. در حال حاضر نفت به “قیمت حراج” فروخته می شود، تا در حال حرکت باشد.

Notley می گوید: “دو راه حل کوتاه مدت برای کاهش ذخیره انبار و کاهش شکاف قیمت وجود دارد: اجازه دهید بازار آزاد “قیمت خودش را پیدا کند”، یا موقتا تولید نفت را محدود کند.

هر دو حزب  United Conservative و آلبرتا، با کاهش تولید موافق هستند.

Thomson می گوید: “فقط NDP نیست که به عنوان استان مادر شناخته می شود و اراده خود را به بازار آزاد تحمیل می کند. بلکه NDP توسط احزاب دیگر نیز حمایت می شود، به ویژه حزب United Conservative .”

“اگر این کار طبق برنامه ریزی پیش نرود، همه آنها عواقب آن را می پذیرند. اما اگر این کار مطابق برنامه پیش برود، همه تلاش می کنند تا در این اعتبار شریک شوند.”

خطوط لوله: مشکل و راه حل

انتظار میرود Notley روز یکشنبه ساعت 6 اعلام کند که آیا استان در این امر مداخله خواهد کرد یا اینکه اجازه می دهد تا بازار آزاد، قیمت واقعی را پیدا کند.

Barbara Engelbart McKenzie مدیراجرایی Leduc-Nisku Economic Development Association می گوید، کاهش تولید راه ایده آلی نیست.

او گفت: “قطع تولید، طرح های سرمایه گذاری را ترویج نمی کند. باعث نمی شود که رشد اقتصادی بهبود پیدا کند. باعث شروع پروژه های جدید نخواهد شد. این کار فقط باعث می شود با آنچه که امروز با آن روبرو هستیم، مقابله کند که تفاوت زیادی دارد.”

Trevor Tombe استاد اقتصاد دانشگاه کالگری، می گوید: خط لوله های انباشت شده، ریشه مشکل هستند، همچنین استفاده از روش های گران تر حمل و نقل، زمانی که از تمام ظرفیت خطوط لوله استفاده شده است.

مشکلات احتمالی

Notley اشاره کرده است که یک اجماع کلی برای اینکه آیا قطع تولید حرکت صحیحی است، وجود ندارد.

Richard Dixon، استاد دانشکده کسب و کار دانشگاه Athabasca، می گوید: شاید افزایش قیمت ها به برخی از تولید کنندگان کمک کند. اما او خاطرنشان کرد که این امر می تواند به پالایشگاه هایی که از قیمت های پایین تر بهره می برند، و همچنین تولیدکنندگان کوچکتر که انتظار کاهش تولید را نداشته باشند، آسیب برساند.

Dixon می گوید: “برای Suncor و سایر شرکت هایی که پالایشگاه هایی دارند که دارای ظرفیت هستند، Shell و سایرین می توانند باعث آسیب شوند، چرا که در حال حاضر می توانند سود بسیار خوبی داشته باشند.” “پس ما به چه کسی کمک می کنیم و به چه کسانی آسیب می رسانیم؟ باید بررسی خیلی دقیق تری صورت بگیرد.

Tombe به این موضوع اشاره می کند که اثرات کاهش تولید به طور بالقوه وابسته به جزئیاتی که روز یکشنبه اعلام خواهد شد، بستگی دارد.

منبع: cbc