Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

اطلاعات 500 میلیون نفر از مسافران Marriott به سرقت رفته است!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هتل های زنجیره ای Marriott اعلام کرده است که اطلاعات شخصی حدود 500 میلیون نفر از مسافران هتل های Starwood  که در سال های 2014 تا 2018 در این هتل اقامت داشته اند، ممکن است به سرقت رفته باشد.

این هتل های زنجیره ای، اطلاعاتی را منتشر کرده اند که براساس این، این سرقت اطلاعات، دومین سرقت اطلاعات شخصی افراد در تاریخ می باشد، بزرگترین سرقت مربوط به Yahoo می باشد که طی آن اطلاعات بیش از 3 میلیارد کاربر تحت تاثیر قرار گرفته بود.

Marriott اعلام کرده است که هتل های زیرمجموعه Starwood همگی تحت تاثیر این سرقت اطلاعات قرار گرفته اند. این هتل ها شامل موارد زیر می باشند:

  • W Hotels
  • St. Regis
  • Sheraton Hotels & Resorts
  • Westin Hotels & Resorts
  • Element Hotels
  • Aloft Hotels
  • The Luxury Collection
  • Tribute Portfolio
  • Le Meridien Hotels & Resorts
  • Four Points by Sheraton and Design Hotels
  • Starwood-branded timeshare properties

Marriott اعلام کرده است که هتل های زیر مجموعه Marriott تحت تاثیر این سرقت اطلاعات قرار نگرفته اند، چرا که آنها از یک سیستم نرم افزار متفاوت استفاده می کنند.

اما این احتمال وجود دارد که اطلاعات تمام کسانی که از سال 2014 تا سپتامبر امسال در هتل های Starwood اقامت داشته است، به سرقت رفته باشد.

Marriott اعلام کرده است که در تاریخ 8 سپتامبر، از این موضوع آگاه شده است، زمانی که یک ابزار امنیت داخلی احتمال سرقت اطلاعات را نشان داده بود، اما شرکت این امکان را نداشت که به تواند این موضوع را مشخص کند که چه اطلاعاتی  در معرض خطر قرار گرفته اند.

این هتل های زنجیره، شروع کردند به اطلاع رسانی از طریق ایمیل به افرادی که اطلاعات آنان تحت تاثیر قرار گرفته است.

در حالیکه سرقت این اطلاعات “حدود 500 میلیون نفر مهمان” را که در هتل های “Starwood” اقامت داشته اند را تحت تاثیر قرار داده است، برخی از این سوابق ممکن است به افرادی مربوط باشد که چندین بار اقامت داشته اند و این احتمال وجود دارد که اطلاعات بسیار کمی از آنها نشر پیدا کرده باشد.

همچنین این احتمال وجود دارد که شماره و تاریخ انقضا کارت اعتباری برخی مهمانان نیز نشر پیدا کرده باشد. به احتمال خیلی زیاد، اطلاعات 327 میلیون مهمان هتل شامل، اسم، آدرس، شماره تماس، آدرس ایمیل، شماره پاسپورت، تاریخ تولد، جنسیت، تاریخ ورود و خروج به هتل، تاریخ رزرواسیون، و ارجحیت شیوه تماس، به سرقت رفته باشد.

به گفته Ted Rossman، تحلیل گر CreditCards.com، “اسم، آدرس، شماره پاسپورت، و سایر اطلاعات حساس شخصی از حساسیت بیشتری برخورد بوده اند تا شیوه پرداخت، که رمزگذاری شده بوده است”. “افراد باید این نگرانی را داشته باشند که ممکن است، مجرمان از این اطلاعات برای انجام کارهای غیرقانونی، تحت نام آنها استفاده کنند”.

Corey Larocque سخنگوی سازمان امنیت کانادا، اعلام کرده است که هتل Marriott این موضوع را روز جمعه به آنها اطلاع داده است و اکنون آنها در حال پیگیری این موضوع می باشند.

زمانی که در نوامبر 2015، Marriott و Starwood ، ادغام شدند، Marriott میلیون عضو در برنامه مشتریان وفادار، و Starwood 21 میلیون نفر داشت. برخی مسافران عضو هر دو برنامه بودند. این مجموعه در حال حاضر بیش از 6،700 هتل و 1.1 میلیون اتاق در سراسر دنیا دارد.

Marriott یک وب سایت و همچنین یک مرکز تماس برای افرادی که فکر می کنند، ممکن است در ریسک باشند، راه اندازه کرده است.

منبع: cbc