Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

مسیر جدید مهاجرتی در مانیتوبا به روی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی باز است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از هم اکنون در مانیتوبا طرح استخدامی Career Employment Pathway  که یکی از ۳ گزینه مهاجرتی موجود برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی موسسات آموزشی تحصیلات تکمیلی است در دسترس آن‌ها قرار دارد. یک مسیر جدید مهاجرتی از هم اکنون در مانیتوبا به روی فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی تحصیلات تکمیلی باز شده است تا فرم Expressions of Interest را از کاندیداهای واجد شرایط دریافت کند.

به منظور واجد شرایط انتخاب شدن در طرح استخدامی Career Employment Pathway کاندیداها باید فارغ‌التحصیل از موسساتی باشند که برنامه‌های آموزشی آن‌ها حداقل به مدت ۱ سال یا ۲ ترم پیاپی برگزار می‌شده است و در زمان ثبت فرم Expressions of Interest (EOI) ساکن ایالت مورد نظر بوده باشند.

در میان سایر معیارهای انتخابی کاندیداها باید همچنین دارای شرایط زیر باشند:

یک شغل تمام وقت از جانب یک کارفرمای واجد شرایط کنونی در یک موقعیت شغلی که جزو شغل‌های مورد نیاز در مانیتوبا محسوب شود به آن‌ها پیشنهاد شده باشد و این شغل پیشنهادی با آموزش‌های شغلی و دانشگاهی این افراد سازگار باشد.

یا  یک برنامه آموزشی الحاقی را تمام کرده باشند و از مرحله اولیه دریافت گواهینامه که توسط یک مقام قانونی مرتبط تعیین شده است قبول شده باشند. دانشجویان بی‌المللی که علاقه‌مند به مشارکت هستند می‌توانند بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی درخواست خود را ارائه کنند و باید ساکن مانیتوبا باشند.

ثبت فرم EOI

فرم EOI خود یک تقاضانامه نیست بلکه بیشتر یک راه پیش روی کاندیداهای علاقه‌مند است تا علاقه‌مندی خود جهت ثبت نام برای دریافت مجوز اقامت دائمی تحت مسیر مهاجرتی از پیش تعیین شده را به اطلاع مسئولین طرح مهاجرپذیری ایالتی Manitoba Provincial Nominee Program (MPNP) برسانند.

کاندیداهای واجد شرایط در کنار داشتن سایر فاکتورها به صورت اینترنتی به یک مجموعه سوالات مربوط به آموزش، تجربیات کاری و مهارت زبانیشان در انگلیسی و فرانسه پاسخ می‌دهند. پروفایل این کاندیداها رتبه‌بندی شده و وارد حوزه کاندیداهای واجد شرایط مربوط به مسیر مهاجرتی مورد نظر می‌شود.

سپس برای یک دسته از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند توصیه‌نامه‌های رسمی صادر می‌شود تا در مدت زمانی که پروفایلشان از حوزه کاندیداهای موجود خارج می‌شود برای ثبت نام در طرح مهاجرپذیری ایالتی MPNP تقاضا بدهند. سخنگوی MPNP می‌گوید که ممکن است آن‌ها هنگام صدور توصیه نامه‌های رسمی برای طرح استخدامی Career Employment Pathway اقدام به تعیین محدودیت‌های خاص شغلی یا آموزشی کنند.

باز شدن مسیر جدید در روز ۳۰ نوامبر سبب شده است تعداد گزینه‌های مهاجرتی تحت پوشش برنامه جدید آموزش‌های بین‌المللی MPNP برای دانشجویان بین‌المللی در مانیتوبا به ۳ گزینه برسد. ۲ مسیر دیگر یعنی مسیر International Student Entrepreneur Pathway و مسیر Graduate Internship Pathway ۱ نوامبر رونمایی شدند. طرح آموزشی International Education Stream به عنوان بخشی از اصلاحات عمومی در طرح مهاجرپذیری ایالتی MPNP نوامبر سال گذشته معرفی شد.

در آن زمان متولیان طرح MPNP بیان کردند که جذب و حفظ فارغ‌التحصیلان بین‌المللی موسسات آموزشی تحصیلات تکمیلی در مانیتوبا به همراه ارائه آموزش‌های شغلی خلاقیت‌محور به آن‌ها مولفه کلیدی در تجدید برنامه‌های آموزشی  طرح MPNP بوده است.
منبع: cbc