Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

خدمات تعمیر خودرو در محل برای مردم کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روزهایی که مجبور می‌شدید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید به سر آمده است. در طی ۲ سال گذشته شهر کلگری میزبان شرکت MicroMech بوده است که یک عرضه کننده خدمات تعمیر خودرو است که تعمیرکاران سیار خودرو را به محل زندگی، محل کار یا هرجایی که برای تعمیرکاران و ارائه دهندگان خدمات خودرو سهل‌الوصول باشد می‌فرستد.

جف اهمان (Jeff Ehmann)، یکی از موسسین و همچنین مدیرعامل شرکت MicroMech  توضیح داد که چگونه این شرکت خدمات خودرو کار خود را از فرودگاه بین‌المللی کلگری (YYC) شروع کرد. اهمان در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک مهندس پشتیبانی در این فرودگاه مشغول کار بوده است تا اینکه مجبور می‌شود خودروی شخصی خود را به تعمیرگاه خودرو ببرد. او در ادامه افزود:

تجربه من از این تعمیرگاه درست مانند تجربه از خدمات استاندارد خودرو بود، اینطور می‌توانم بگویم که تصور می‌کنم اکثر مردم از این تعمیرگاه‌ها ناراضی هستند. من شروع به کار روی این ایده کردم که خدمات تعمیر خودرو نیاز به بهبود دارند، از آن طرف مردم کمی به آن‌ها اعتماد می‌کنند، مردم واقعا متوجه نمی‌شوند که خودرویشان نیاز به چه نوع خدماتی دارد، هزینه‌های تعمیر به نظر بالا هستند و اینکه یک تکنولوژی آسان برای ارائه خدمات خودرو موجود نیست.

اهمان در سال ۲۰۱۶ نسخه بتای MicroMech را پایه‌گذاری کرد و از آن موقع به بعد خدمات تعمیر خودرو به صورت ارائه در محل به مردم کلگری و از تابستان گذشته به مردم تورنتو نیز عرضه می‌شود.

در حین اینکه تعمیرکاران سیار خودرو شرکت به دلیل کمبود برخی تجهیزات در دستشان نمی‌توانند هر کاری که یک تعمیرکار سنتی خودرو می تواند انجام دهد را انجام دهند اما طبق گفته اهمان به طور قطع ۸۰ درصد از تعمیرات خودرو را می‌توان در محل توسط تعمیرکاران سیار انجام داد.

۲۰ درصد بعدی که مربوط به قطعات بزرگ خودرو یا تعمیرات اساسی می‌شود مانند تعویض کلاچ و پیاده کردن موتور خودرو را می‌توان در تعمیرگاه‌های شریک با MicroMech انجام داد زیرا این شرکت با موسسه بین‌المللی خرده فروشی قطعات خودرو (NAPA) و تعمیرگاه‌های مستقل آن عقد شراکت بسته است.

وبسایت این شرکت بیان می‌کند که مبالغ پرداختی به تعمیرکاران خودرو نزدیک به ۲ برابر مبالغی است که می‌توانند در تعمیرگاه های سنتی خودرو کسب کنند و اینکه هزینه تمام شده برای مشتریان کمتر از هزینه‌ای است که در تعمیرگاه‌های مشابه پرداخت می‌کنند. طبق اظهارات اهمان این مقدار صرفه‌جویی در هزینه‌ها جزو هزینه‌های بالاسری اداره یک گاراژ خودرو با یک تیم کامل از تعمیرکاران محسوب می‌شود. او گفت:

ما یک تکنولوژی ایجاد کرده‌ایم که بر اساس آن می‌توان به طور خودکار تمام نقش‌های یک تعمیرکار خودرو را ایفا کرد و در حال حاضر می‌توانیم خدمات خودرو را به مشتریانمان با حضور تنها ۲ تعمیرکار به جای ۸ نفر ارائه دهیم. ما می‌خواهیم انسان‌ها همان کاری را انجام دهند که  در انجامش مهارت دارند و منظور از این کار همان تعامل انسانی در بخش خدمات مشتریان است که امروزه در خدمات خودرو کیفیت افتضاحی دارد.

در نتیجه ما تمرکز خود را روی این مساله گذاشته‌ایم که افراد تیممان در بخش خدمات پشتیبانی مشتریان توانمندتر عمل کنند و کارهای فنی مانند رهگیری قیمت‌های قطعات خودرو و سفارش خودکار قطعات یا نشان دادن زمان مقرر اتمام تعمیرات به مشتری را هم که انجامشان خارج از توان افراد تیم  است به عهده همان کامپیوترهایی بگذارند که در انجام این کارها مهارت بیشتری دارند.

اهمان گفت که کل مجموعه ارائه دهنده خدمات خودرو تحت یک مدل نامناسب کسب وکار اداره می‌شوند به این دلیل که صاحبان تعمیرگاه‌ها راغب هستند که به افراد کارآموز بیشتر از تعمیرکاران حرفه‌ای که تجربه‌های بیشتری در این حوزه دارند کار بسپارند زیرا کارگران جوان‌تر همان وظیفه را با دستمزد کمتری انجام می‌دهند.

این  ایده توسط یک مقاله منتشر شده در Monster.com به تایید رسید که در این مقاله طبق نظرسنجی بر اساس مقیاس پرداخت شغل تعمیرکار خودرو بودن در بین ۵ نوع از تاسف‌برانگیزترین شغل‌ها رتبه‌بندی شده بود.

طبق اظهارات این مقاله ۴۳ درصد از تعمیرکاران خودرو گفته بودند که از دنبال این شغل رفتن پشیمان هستند که البته MicroMech امید دارد تجربیات تعمیرکاران حرفه‌ای خودرو را با دادن فرصتی به آن‌ها جهت تعیین زمانبندی کاری و دستمزد مناسب خودشان به کار بگیرد. اهمان در ادامه گفت:

کار ما این است بین یک تعمیرکار با مهارت که اطلاعات جامعی در مورد خودرو دارد و یک مشتری ارتباط برقرار کنیم به طوریکه دیگر نیازی نیست ۸ نفر در این بین واسطه باشند که نتیجه‌اش تنها دادن اطلاعات نادرست و سردرگم شدن همه است.

شرکت روی یک برنامه موبایلی کار می‌کند که امید است قبل از کریسمس ۲۰۱۹ منتشر شود و قرار است خدمات شرکت در زمینه تعمیرات خودرو گسترده‌تر شوند. نگاه‌ها روی توسعه خدمات شرکت در آمریکا برای ماه‌های آتی و نیز ظرفیت افتتاح در ونکوور تا آخر تابستان سال بعد دوخته شده است.

شرکت  MicroMech که در حال حاضر با ۸ کارمند تمام وقت، ۱۲ تعمیرکار خودرو، ۴۰۰۰ نفر مشتری و پشتیبانی از جانب برت ویلسون (Brett Wilson)، مالک شرکت قطعات Dragon Den اداره می‌شود انتظار دارد در سال ۲۰۱۹ رشد جدی و بی‌سابقه‌ای را تجربه کند.

اهمان می‌گوید که درست روی لبه تخته پرش به سوی موفقیت قرار گرفته‌اند و هرآن احتمال دارد که از این تخته مرتفع بپرند.

آن دسته از مردم کلگری که نیاز مبرم به خدمات خودرو دارند و در نظر دارند از خدمات شرکت MicroMech استفاده کنند می‌توانند این خدمات را مستقیما با رفتن به سایت micromech.net و استفاده از کد WINTER10 با ۱۰ درصد تخفیف در هزینه‌های مربوطه دریافت کنند.