Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

هشدار پلیس کانادا: مراقب سارقان بسته‌های پستی باشید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اعتصاب کارمندان اداره Canada Post ممکن است دلیل واقعی این موضوع نباشد که چرا بسته‌های هدایای تعطیلات کریسمس هنوز به دستتان نرسیده‌اند. احتمال این وجود دارد که ماموران پستی آن‌ها را جلوی در خانه شما انداخته باشند و در این میان یک سارق از این فرصت عالی استفاده کرده باشد تا هدایای شما را به نفع خودش کش برود. سرقت بسته‌های پستی در روزهای اخیر افزایش یافته است.

طبق گزارش اداره پلیس ادمونتون (Edmonton) در مجموع ۱۷ مورد سرقت بسته‌های هدایای تعطیلات کریسمس از ۱ تا ۲۸ نوامبر توسط مامورین این اداره تحت بررسی و تحقیقات پلیسی قرار گرفته است و مقامات پلیس به ساکنان سراسر آلبرتا هشدار می‌دهند تا بیشتر مراقب سفارشات پستی هدایای تعطیلات در هنگام تحویل به منزلشان باشند. گروهبان دوم داریل فاکس (Darryl Fox) از دایره جنوب غربی اداره پلیس ادمونتون در یک بیانیه اعلام کرد:

همزمان با افزایش محبوبیت خریدهای اینترنتی تعداد حوادث گزارش شده به دایره پلیس در رابطه با سرقت بسته‌های پستی نیز افزایش یافته است. برخی از شرکت‌ها به مشتریان خود استفاده از سرویس بسته‌بندی کاغذی هدایا را پیشنهاد می‌کنند که این موضوع سبب می‌شود سارقان به آسانی محتوای بسته را تشخیص دهند.

همچنین در این بیانیه آمده است گزارشاتی از افراد مشکوک در دست پلیس است که در مناطق همجوار کامیون‌های حامل بسته‌های پستی را تعقیب می‌کردند و به محض اینکه بسته‌ها در ورودی خانه‌ها انداخته می‌شد اقدام به سرقت بسته‌های پستی آن‌ها می‌کردند.

اداره پلیس ادمونتون شاهد گزارشی از یک مرد بیست و چندساله بود که در حال سرقت یک بسته پستی از ورودی یک خانه بوده و سپس با یک خودروی تویوتا کمری (Toyota Camry) نقره‌ای از محل متواری شده است و نیز گزارش دیگری از ۲ مرد به دستشان رسیده که بسته‌های پستی را از ورودی خانه‌ها برداشته و با دوچرخه فرار کرده‌اند.

طبق بیانیه مذکور یک مرد دیگر در حالی که داشته یک بسته را از یک محله نزدیک خیابان شماره   ۱۰۶ سرقت می‌کرده توسط دوربین‌ها شکار شده است که می‌توانید تصویر این مرد را در ذیل مشاهده کنید.

پلیس در حال تشویق ساکنان منطقه به استفاده از برنامه موبایلی رهگیری تحویل مرسوله است تا این اطمینان حاصل شود که در زمان تخمین زده شده برای تحویل بسته حتما یک نفر در منزل حضور داشته باشد یا با شرکت حمل ونقل بسته‌های پستی تماس بگیرند و از آن‌ها بخواهند که بسته پستی را از در پشتی منزل تحویل دهند یا به آدرس دیگری ارسال کنند که یک همسایه یا دوست قابل اطمینان بتواند بسته را تحویل بگیرد.

از هرکس که اطلاعاتی در زمینه سرقت بسته‌های پستی در اختیار دارد تقاضا شده است با اداره پلیس ادمونتون به شماره ۷۸۰۴۲۳۴۵۶۷ یا به طور ناشناس از طریق شماره ۱۸۰۰۲۲۲۸۴۷۷ با دایره کاراگاهان تماس حاصل کند یا به وبسایت اداره پلیس مراجعه کند.

منبع: dailyhive