Wednesday, April 24, 2024
16.1 C
Calgary

تهدیدات بمب‌گذاری در کلگری جعلی بودند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پلیس کلگری می‌گوید حداقل ۱۵ مکان هدف تهدیدات بمب‌گذاری بودند که در واقع یک شوخی فریب‌آمیز بوده است. دایره پلیس کلگری جزئیات بیشتری در رابطه با تهدیدات بمب‌گذاری منتشر کرده است که روز ۱۳ دسامبر در سراسر شهر کلگری و باقی مناطق آمریکای شمالی دریافت شده بود.

روز پنجشنبه ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر دایره پلیس کلگری گزارشات چندگانه مربوط به تهدیدات بمب‌گذاری را نوعی فریب مجازی عنوان کرده بود که هیچ تهدیدی برای امنیت عمومی محسوب نمی‌شوند و لذا بیانیه‌ای در تشریح این موضوع منتشر کرد‌.

طبق بیانیه منتشر شده گزارشات بمب‌گذاری که به تمام کسب وکارها و اصناف شهر ایمیل شده بودند نخست در حدود ساعت ۱۱:۳۰ ظهر به دایره پلیس کلگری فرستاده شدند و این در حالی بود که در مجموع ۱۵ رخداد مشابه در حوالی همان دوره زمانی اتفاق افتاده بود.

پلیس معتقد است احتمالا ایمیل‌های بیشتری در این رابطه به افراد و صاحبان کسب وکار در سراسر کلگری فرستاده شده بود اما ۱۵ مکان مشخص که هدف تهدیدات بمب‌گذاری بوده‌اند را روی یک نقشه از سطح شهر علامت‌گذاری کرده است.

پلیس همچنین بیان کرده است به نظر نمی‌رسد کسی از اهالی کلگری در دام این ایمیل‌های فریب‌آمیز افتاده باشد که از مردم تقاضا کرده بودند تا هزاران دلار پول را در قالب ارز دیجیتال به یک آدرس اینترنتی بفرستند.

تحقیقات در سراسر آمریکای شمالی برای برملا کردن هویت فرستنده ایمیل‌ها ادامه دارد و از هرکسی که ایمیل مشابهی را دریافت کند درخواست می‌شود که با دایره پلیس کلگری به شماره ۴۰۳۲۶۶۱۲۳۴ تماس حاصل کند.

منبع: dailyhive