Sunday, April 28, 2024
9.6 C
Calgary

نیاز به 30,000 اهدا کننده خون در تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان خدمات خون کانادا (CBS) تعطیلات امسال به بیشتر از ۳۰.۰۰۰ اهداکننده خون نیازمند است. این سازمان می‌گوید پیش‌بینی می‌شود که طی هفته‌های پیش رو از لحاظ ذخیره پلاکت‌های خونی دچار کمبود خواهند شد.

پلاکت‌ها عمر هفت‌روزه‌ای دارند و به ساخت لخته‌های خونی کمک می‌کنند. پلاکت‌های خونی در درمان سرطان نقش حیاتی داشته و همچنین در درمان و نجات قربانیان حوادث، جراحی‌های قلب و پیوند اعضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طول تعطیلات سال نو سازمان خدمات خون کانادا شاهد کاهش میزان اهدای خون است. ریک پرینزن (Rick Prinzen)، رئیس بخش تامین خون سازمان در یک بیانیه اعلام کرد:

قوانین عرفی مربوط به تعطیلات در دسامبر روی ذخیره پلاکت‌های ما تاثیرگذار است اما اهداکنندگان خون می‌توانند تا تاریخ ۶ ژانویه با نام‌نویسی و مراجعه به این سازمان جهت اهدای خونشان به ما در تامین و حفظ ذخیره پلاکت‌های خونی کمک‌رسانی کنند.

سازمان خدمات خون برای دست‌یابی به پلاکت‌ها آن‌ها را بعد از اهدا از خون جدا می‌کند. همچنین می‌توان پلاکت‌ها را با استفاده از فرایندی به نام آفرسیز ((apheresis یا همان فرایند جداسازی در طول اهدا از کل خون مجزا کرد.

از کسانی که قادر به اهدای خون نیستند تقاضا شده است از جانب خود افراد دیگری را که در حلقه ارتباطیشان هستند تشویق به اهدای خون کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا به وبسایت سازمان خدمات خون کانادا مراجعه کنید.

منبع: dailyhive