Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

قوانین سخت‌گیرانه رانندگی و افزایش تست الکل توسط پلیس در تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با شروع جشن‌های مخصوص تعطیلات سال نو آن‌هایی که بعد از مصرف مقداری نوشیدنی پشت فرمان خودرو می‌نشینند، با سفت و سخت‌تر شدن قوانین رانندگی بعد از مصرف نوشیدنی در هفته جاری بهتر است در این موضوع تجدید نظر کنند چون تست الکل رانندگان به دست پلیس سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد.

از روز سه شنبه گذشته ۱۸ دسامبر قوانین سخت‌گیرانه‌تری در رابطه با رانندگی پس از مصرف نوشیدنی در کانادا اعمال خواهد شد و اکنون مجریان قانون خواهند توانست از رانندگانی که با حکم قانون متوقفشان کرده‌اند درخواست انجام تست تنفس داشته باشند حتی اگر دلیل و مدرک قابل توجیهی مبنی بر زیاده‌روی راننده در مصرف الکل در دست نداشته باشند.

تاکنون رانندگانی که در مصرف نوشیدنی زیاده‌روی می‌کردند با مجازات و جریمه مشابه با آن‌هایی روبرو می‌شدند که تنها اندکی تحت تاثیر مصرف نوشیدنی بوده‌اند اما حالا طبق گفته‌های سرگروهبان برت مور (Brett Moore) یک تست اجباری غربالگری مصرف نوشیدنی (MAS) از رانندگانی که با حکم قانونی توسط پلیس متوقف شده‌اند به عمل خواهد آمد و در صورت مقاومت راننده در برابر نمونه‌گیری تنفسی توسط افسران پلیس، عمل او به عنوان تخلف محسوب شده و جریمه‌ای اجباری به میزان حداقل ۲۰۰۰ دلار برای راننده در پی خواهد داشت. مور گفت:

تحقیقات نشان می‌دهند که تا ۵۰ درصد از رانندگانی که میزان نوشیدنی در خونشان بیشتر از حد مجاز است در گذرگاه‌ها و نقاط ایست و بازرسی جاده‌ها شناسایی نمی‌شوند. غربالگری اجباری میزان مصرف نوشیدنی در شناسایی افرادی که به خاطر مصرف نوشیدنی نمی‌توانند درست رانندگی کنند به اندازه شناسایی آن دسته از افرادی که با وجود مصرف نوشیدنی هوشیار هستند به ما کمک خواهد کرد.

تغییرات جدید همچنین روی رانندگی بعد از مصرف مواد مخدر متمرکز خواهد بود و به پلیس این اختیار را خواهد داد تا از رانندگان درخواست انجام تست استاندارد هوشیاری در محل داشته یا از آن‌ها بخواهند مایع خوراکی مخصوص غربالگری مصرف مواد مخدر استفاده کنند.

در صورت اثبات مصرف مواد توسط راننده و اگر متخلفان جزو رانندگان جوان، تازه‌کار و مخصوص ترانزیت کالا باشند بلافاصله حق رانندگی کردنشان تعلیق خواهد شد. حد مجاز مصرف نوشیدنی برای این رانندگان برابر صفر است.

تحت لایحه قانونی C46 جریمه اجباری برای آن دسته از افرادی که برای نخستین بار به علت بالا بودن نتیجه تست میزان  مجاز نوشیدنی در خون (BAC) توقیف شده‌اند بدون اینکه سبب صدمه جانی یا مرگ سایرین شده باشند به موارد زیر افزایش خواهد یافت:

  • شخصی که برای نخستین بار نتیجه تست BAC در او ۸۰ تا ۱۱۹ میلی‌گرم الکل در هر ۱۰۰ میلی‌لیتر از خون نشان داده است (زیر ۰/۰۸ تا ۰/۱۱۹) مشمول جریمه‌ای به میزان ۱۰۰۰ دلار خواهد بود
  • حداقل جریمه اجباری برای شخصی که نخستین بار نتیجه تست BAC در او ۱۲۰ تا ۱۵۹ میلی‌گرم الکل یا بیشتر از این مقدار در هر ۱۰۰ میلی لیتر از خونش نشان می‌دهد به مبلغ ۱۵۰۰ دلار افزایش یافته است
  • حداقل جریمه اجباری برای شخصی که نخستین بار نتیجه تست BAC در او ۱۶۰ میلی گرم الکل یا بیشتر در هر ۱۰۰ میلی لیتر از خونش نشان می‌دهد به مبلغ ۲۰۰۰ دلار افزایش یافته است
  • شخصی که برای نخستین بار مرتکب این تخلف شده است و به درخواست قانونی التزام نکرده باشد مشمول پرداخت جریمه اجباری به میزان حداقل ۲۰۰۰ دلار خواهد بود
  • شخص متخلف برای بار دوم مشمول مجازات اجباری حداقل ۳۰ روز زندانی شدن خواهد بود
  • شخص متخلف برای بار سوم مشمول مجازات اجباری حداقل ۱۲۰ روز زندانی شدن خواهد بود

این قوانین در حال حاضر حول موضوع مصرف الکل و رانندگی در آلبرتا حکمفرما است.
منبع: dailyhive