پس از آنکه شکایت بوئینگ از شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا شکست خورد این شرکت همچنان اصرار دارد تا مقامات آمریکایی را مجبور کند علیه واردات هواپیماهای کانادایی به آمریکا تعرفه بیش از ۳۰۰ درصدی اعمال کنند.

شرکت بزرگ هواپیماسازی بوئینگ آمریکا پس از آنکه در شکایت از شرکت بمباردیر کانادا ناکام ماند همچنان مصر به پیگیری اعمال تعرفه گمرکی علیه واردات هواپیماهای مسافربری بمباردیر کانادا به آمریکاست.

بوئینگ مدعی بود که شرکت بمباردیر کانادا از طریق دریافت یارانه دولتی هواپیماهای مسافربری را با قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت تولید آنها به بازار آمریکا ارائه می‌دهد.

در حالی که بوئینگ هواپیماهای تک راهروی خود را با قیمتی حدود ۱۰۰ میلیون دلار در بازار به فروش می‌رساند شرکت کانادایی بمباردیر هواپیماهای با ظرفیت حمل مسافر مشابه را به قیمت‌هایی حدود ۲۰ میلیون دلار به شرکت هواپیمای آمریکایی می‌فروشند.

بوئینگ با شکایت به مراجع قضایی تلاش کرد تا وزارت بازرگانی این کشور را مجبور کند تا با اعمال تعرفه گمرکی بالای ۳۰۰ درصدی، قیمت هواپیماهای رقیب در بازار آمریکا را ۴ برابر کند.

طی روزهای گذشته کمیسیون بازرگانی بین‌المللی آمریکا شکایت بوئینگ را رد کرد و عملا این شرکت آمریکایی شکست خورد.

بوئینگ طی بیانیه‌ای اعلام کرد همچنان مصر به پیگیری این مسئله و جمع‌آوری اسناد مربوط به آسیب‌رساندن به تجارت شرکت‌های آمریکایی از طریق دامپینگ قیمتی و دریافت یارانه دولتی غیرقانونی است.

منبع : CBC

مقاله قبلیسخنرانی تاثیر گذار نخست وزیر در مقابل رهبران کشورهای دنیا در اجلاس داووس
مقاله بعدیمکانیسم اثر لیزر در رفع مو های زائد